Gå til innhold

Alpine IVA-D100RB

Ranger emnet


noen

Anbefalte innlegg

Ser at Eltek har enda et alpine tilbud denne uken, nemlig Alpine IVA-D100RB

til den nette sum av 7.495,-. (veil 17k)

http://www.mamut.com/dynabel/subdet496.htm

Og siden denne spilleren er interessant for meg (og forhåpentligvis andre) har jeg selvsagt et par spørsmål:

 

Er det noen som har erfaringer med denne spilleren ?

Har denne spilleren vært på markedet lenge ?

Regner med at den er lydmessig brukbar mtp på at alpine har et godt rykte ?

Ser at prisen på denne er veldig variabel i forskjellige nettbutikker... fra rundt 9k og oppover, er 7.5k ett godt tilbud eller bare et "tilbud"

Er den brukervennlig med KCA-420i, touch screen, samme meny som ipoden osv ?

Og ikke minst, har den noen snedige finesser som er hendige, eller er mye av det vås ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjenner ikke alpine så godt at jeg skal svare på alle spørsmålene dine, men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe denne spilleren til 7500kr, hvertfall ikke fra en Norsk forhandler.

 

Og specmessig er 2 volts linjeutganger det eneste jeg ikke liker.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte jo (selvsagt) med jeg falt for fristelsen.

Godt kvalitetsinntrykk, det følger med godt merkede kabler, men enormt minus for totalt fraværende forklaring på hvordan enheten skal kobles.

At kablene er godt merket betyr ikke at oppkoblingen er selvforklarende.

 

Som jeg fant ut kommer enheten i 3 fysiske bokser, selve spilleren, strømforsyning og en separat forsterker.

Når jeg pakket ut spilleren tenkte jeg "glem det, ikke f om jeg får most alt det der inn i dashen."

Spurte strømmen bilradio hvor mye de ville ha for monteringen, og jeg fikk det noe nedslående svaret 1600kr.

Nær jeg i tilegg må ta meg fri fra jobben for å rekke stengetiden deres, prøvde jeg meg selv.

Det tok 1 times tid og kostet 44kr på bilekstra.

litt trangt men, det gikk med et ørlite nødskrik og litt lirking, selv om jeg ikke bruker den medfølgende forsterkeren.

Det hjelper at kablene bak på spilleren ikke er like lange.

Synes menyen er litt triste og kjedelige, men for 7,5k tror egentlig de er på høyden med resten av konkurrentene.

Stort pluss at enheten kan utvides "alle" veier.

Gleder meg til usb og separat håndholdt gps med dockingstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De medfølgende boksene er ikke så store, men hvis man skal gjemme alt i dashbordet og har litt dårlig plass der fra før av kan det bli artig.

strømforsyningen har relativt kort kabel og forsterkeren har lang nok kabel til å gjemme den under et sete i en vanlig bil.

 

Nå har ikke jeg koblet på ryggekamera,navigasjon,telefondemping,optisk utgang,sub og bakkanaler, og en hel _masse_ annet så det skulle egentlig bare mangle at jeg fikk plass til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, side 68 sa meg svært lite, men _jeg_ har som sagt klart å koble den opp så det kan ikke være _så_ vanskelig.

Løsningen på alt dette kabelstyret må vel være en koblingsboks (med "hovedkabel" til spiller og mange ut\innganger )eller modulære kabler så man kan ta av de man ikke bruker, og skru dem på igjen senere, hvis man skal koble på fler komponenter.

Og angående 2 volts linjeutgang: den spiller atskillig høyere med samme gain som før, så jeg regner med at den gir mer strøm på linjeutgangene enn panasonic'en jeg hadde.(cq-dfx444?)

 

Ble positivt overrasket over lyden egentlig, selv om anlegget ikke er sq overhodet, var det en stor forskjell.

Skal ut å kjøpe noen musikk dvd'er nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på tråden jeg...

 

 

Men når det gjelder å se på musikkfilmer osv....

Noen som vet om det går og brenne musikkvideo`er fra pc og spille di på spillern?

tenker ikke på hele musikkdvd`er men og lage en random dvd eller cd og ha i biln...

Ellers så er spillern midt i min prisklasse så vi får se =)

 

 

Mvh SunIx^

Mvh SunIx^

 

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår