esbandos Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hei. Har nettopp bytta motor fra en -83 B2.3a til en -86 B230E. Har ikke byttet elektrisk ledningsnett, da jeg så at jeg hadde sånn ca det samme på mitt. Bruker bare det ledningsnettet som stod på B230'en. Har montert bensinpumpe å satt i motoren. Men jeg får ikke pumpa til å starte. Noen som vet hva som kan være galt? når jeg har på tenningen, er det 12v bak i den kontakten under venstresiden på baksetet. Men pumpen starter ikke når jeg kobler den til pumpa. Ganske surt det her. Har prøvd alt mulig nå. Har prøvd å kortslutte den røde og den gul/røde ledningen der relèet skal stå, uten hell. Pumpen starter forresten når jeg gir den direktestrøm, så pumpa er i orden. Håper på raske svar, da dette er noe jeg skulle ha fått gjort fortest mulig ferdig. :=) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Ingen som vet? skulle ha hatt svar på dette ganske fort, da jeg holder på i garasjen nå.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 koble den gjennom en ekstern bryter da vel!!! Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Må den ikke være via et relè? Og skal pumpa gå KONSTANT hele tiden? skal ikke relèet styre når pumpa skal gå, ect? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 dette er jo en innsprut motor og den skal ha et konstant trykk over dysene.. derfor skal pumpa gå hele tiden.. ser ikke problemet med at du ikke kan sette pumpa over rele selvom du bruker vanlig bryter på den... da har vel lagt retur til tanken og sjekket at alt er på rett uttak på tank armaturen din??? det er knall viktig Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hmm... Ja, blir vel rett det.. Ja, armaturen er 100% rett. Har tanken som stod på bilen motoren kommer fra, så. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 da er det ikke no problem vettt:D:D blir nok bra til slutt.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 En skulle tro at det ikke bare er heldig å koble pumpa direkte over en bryter. Har bare en formening om at det er innebygget visse sikkerhetsforanstaltninger som gjør at pumpa stopper ved uhell, rundvelt osv. Det virker jo som den går et kort øyeblikk hvis man setter på tenninga uten å starte bilen også. Har ikke fordypet meg særlig i dette, så jeg må ikke nødvendigvis ha rett...:bok: Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 er jo rett det du sier..:D er krav i feks bilcross om at bensinpumper skal stoppe når motoren ikke går.. dette bruker ejg å fikse ved å bruke jordinga på oljetrykket som bryter. er det ikke oljetrykk går ikke pumpa:D i bc bruker vi seff overstyrings bryter tilfelle sviktende oljetrykk i finale ect:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.