VR6power Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 kor det blir om eg tar vekk katalysatoren? sitt ikkje den lambdaen der i den...tenkte på katt erstatter, der er vel sikkert ferdig ordnet tilkobling til lambda, men om eg sett inn et strakrør der evt bare, korleis det vil gå? 92 modell vr6 har eg Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 lambda sonden sitter i kat, kjøp en kat erstatter på raceland.no ferdig med hull til lambda. men hva er vitsen med å fjerne den hvis det ikke er noe galt med den!? får kanskje 2 hk mer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VR6power Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 2hk meir e 2 hk meir:P hehe neida , trur kanskje at den e litt redusert den katalysatoren min, har no vert på bilen sia den va ny i 92 da , så hadde kanskje hatt godt av litt lettare luftveia...får sjå. blir kvassere kammer, nytt eksos all the way og evt nye dyser i vinter... regner med eg plukker ut motor og overhaler den, skifter pakninger, glidere og strammere og alt...kanskje svinghjul og. får se ... Siter orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 blir veldig bråååk da :O men det finner du vel fort ut av:P Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 på gamlegolfen, skjærte jeg opp den potta under å fjerna innmaten, slik vepsebol aktig greier. Ble bare bittelitt mer lyd, hørte det nesten ikke.. Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 har fjerna katten på min og det ble ikke no mye bråk ut av det=)bare å kjøpe katterstatter=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Du må sette den tilbake på hver EU-kontroll også. Ikke tillatt å fjerne fungerende katalysator fra bilen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 sa ikke noe på Eu kontrollen jeg tok uten. men veit den må være på Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 eu kontroll eu kontroll..er ikke så farlig..bare å ta en eu kontroll på ett litt humbugg verksted det vettu=)hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo classic Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 du får 8-12% meir effekt av å fjerne katalysator.....om du bruker et erstatnings rør(ikkje kat erstater) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 jepp, varierer litt det. Og er avgassen i orden, så sjekker dem ikke eksosen noe meir, så det er tull å si at du MÅ ha katalysator for å få den godkjent selv om det heter seg det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 du får 8-12% meir effekt av å fjerne katalysator.....om du bruker et erstatnings rør(ikkje kat erstater) Så om du har en 2.8 VR6 på 174 orginale hester så skal du da få minimum 190 hester etter fjerning av katalysatoren? :rolleyes: Hørtes veldig optimistisk ut spør du meg :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 du får prøve, sitter vel neppe 174hk lige gode hester i en 12 år gammel bil heller ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Du får heller ikke 8-12% mer effekt ved å fjerne katalysatoren. Bare mer stress ved EU-kontroll (spørs hvor nøye de er selvfølgelig), og eventuelt ekstraarbeid for neste eier. Jeg ville uansett ikke fjernet katalysatoren. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jeg har tro på at du kan hente rundt 10% på å fjerne katalysator, har ikke gjort det på min egen, men har erfart forskjellen på andre biler :) Har du sett en gammel sliten katalysator så skjønner du at det må bli mer effetk ved å fjerne den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg