volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Går vell greit,men i lengden vill det vell lønne seg med en skuddsikker bunndel på det effektuttaket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Har du : balansert bunnen nye pakkninger riktig tenning og bensin så holder FT blokka til 300 hk , da dog driftsikkert. Er svensker som har passert 360 hk på org FT bunn. Men husk gutta, en grov T3 turbo dytter like mye luft på 1.2 bar som en standar ET ( T3 ) turbo dytter ved 1.8. Så er ikke alltid ladetrykket som dreper. på min motor skal jeg ha følgende overvåknings metre: Lamda ( bred ) eksos temp vann temp innsugs temp Bensintrykk olje trykk olje temp dette er inne i bilen, men om dere virkelig skal bygge, veiva er god for 400 hk, så bare bytt stempler og råder, og port toppen og en skikkelig kam for mye rpm. da har dere en god motor :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Har du :balansert bunnen nye pakkninger riktig tenning og bensin så holder FT blokka til 300 hk , da dog driftsikkert. Er svensker som har passert 360 hk på org FT bunn. Men husk gutta, en grov T3 turbo dytter like mye luft på 1.2 bar som en standar ET ( T3 ) turbo dytter ved 1.8. Så er ikke alltid ladetrykket som dreper. på min motor skal jeg ha følgende overvåknings metre: Lamda ( bred ) eksos temp vann temp innsugs temp Bensintrykk olje trykk olje temp dette er inne i bilen, men om dere virkelig skal bygge, veiva er god for 400 hk, så bare bytt stempler og råder, og port toppen og en skikkelig kam for mye rpm. da har dere en god motor :) Der er vi enig...har en ferdig FT stående her,mangler Tennings å motorstyrings bokser,tar det for lang tid finner jeg er brukt datasprut istedet. Har total overhalet blokk og topp (531),byttet fra vx3 til KG2T,og B18spec i oljepumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Gjør det jeg kan for å unngå noe banking. Litt bekymret med at det bare er "ny type" 230 råder og orginale Ft stempler,gir mere bensin og en stor aluminiums intercooler så får man se hvor dan det går, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 ja, er ikke dumt, men skaff deg bredbånds lamda + eksos temp, det hjelper deg mye på veg. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Har vært inne på tanken ja,men tror jeg skal kjøpe råde og stempel pakke først,med smidde stempler og 158mm h-råder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Hvorfor skal du ha grenrør til mange tusen kroner?, er jo ikke nødvendig.Volvo 940 Turbo Manifold fungerer veldig bra. Ekstern wastegate snakka du om.... orginal 940-manifold har ikke uttak for ekstern wastegate. 940-motorene bruker intern wastegate i turbinhuset på turboen. Så skal man ha ekstern wastegate, så må man kjøpe skikkelig grenrør med uttak for ekstern wg :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Ekstern wastegate snakka du om.... orginal 940-manifold har ikke uttak for ekstern wastegate. 940-motorene bruker intern wastegate i turbinhuset på turboen. Så skal man ha ekstern wastegate, så må man kjøpe skikkelig grenrør med uttak for ekstern wg :) Tull å tøv!,ikke noe problem å ta seg uttak for WG eksos på 940 røret,eksoshuset eller bare rett i baklokket. Hvordan mener du en wastegate klaff har funksjon i et turbinhuset??,står jo i baklokket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 det er jo bare å kjøpe en T304 steg 3 ar 62 eksos. den holder fint til 340 hk. kjør den på ca 300hk, dvs 1,5 bar Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Tja...bruker en T04 E46,steg3 0,63 hus,står på et 940 rør med ekstern wastegate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Tull å tøv!,ikke noe problem å ta seg uttak for WG eksos på 940 røret,eksoshuset eller bare rett i baklokket.Hvordan mener du en wastegate klaff har funksjon i et turbinhuset??,står jo i baklokket. Her er min mitsubishi TD04HL-16t, med intern wastegate i turbinhuset. Klaffen du ser bak i turbinhuset der, er selve wastegate'n. Selve aktuatoren står på utsiden av turboen og opp til kompressorhuset...som du ser på bildet. Har null probs med ustabilt ladetrykk. en orginal 13c-turbo fra 940 ser relativt lik ut, bare litt mindere, og er faktisk den turboen de fleste kjører rundt med her på forumet. Her er 940-grenrøret, det er laga av noe støpegods-saker, og er utrolig vanskelig å sveise i. Skal det holde må grenrøret forvarmes, før det sveises. Men det er helt riktig som du sier, det er mulig å sette på(blir veldig trangt), men holdbarheten er noe tvilsom, og intern wastegate funker helt fint opp til 400hk hvertfal. Ta den brune capri'n med cosworth-motor på gatebil feks har litt over 400hk, og en T3/T4 hybridsnurre, og han har null problemer med ustabilt ladetrykk.... ALT avhenger av hvor frisk wg-aktuatoren er. Og det koster deg kanskje 1000,- max :) så JEG skjønner ikke behovet for ekstern wastegate, når du får gode turboer med intern som funker like bra...(opp til en viss grense da selvsagt) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 det er jo bare å kjøpe en T304 steg 3 ar 62 eksos. den holder fint til 340 hk.kjør den på ca 300hk, dvs 1,5 bar og erik: til 300hk-prosjektet ditt ville jeg gått for en 19t-turbo... så sparer du 6 lakser på nytt grenrør, og får en turbo som skaffer deg trøkk fra 2500 og til turtallssperra:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 TurboXS HPBC er en fin strupeventil. Satt det på min nå, koster flesk (1588kr m/frakt) men funker veldig bra... Også veldig nøyaktig og grei i justeringa i forhold til den røtne Revotec ventilen pedersen selger... Ang wastegate: En garett turbo og en intern wastegate med hard fjær (grunntrykk 1,5 bar eller noe) gir også stabilt trykk.. En jeg kjenner kjører dette og lader 2 bar. Det er riktig nok i offroad, men det funker. Henrik H har baklokk i turboen sin så han får ekstern WG... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 t304 turboen går på grenrøret uten stress. T3 flens på mitt.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jo alle 940 røra har da samme flens...men virker som disse folka strever mest med ladereguleringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.