volvo-r-sport Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Ikke stram den for mye, da får du en overaskelse... Hvis du får ønsket trykk og har den sykt stram så vil den ikke klare å åpne nok på høyere turtall og trykket vil gå til himmels.. Sjekk en ekstra gang att alt er tett... Hvis du justerer WG så den står litt i spenn (ikke bånner justeringa) så du kanskje må dra den ca 2-3mm eller noe ut så er den god... Resten kan du ta med en pyseventil.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 ok... har en turbo+ liggende også. muligens prøve denne, sjå hva som skjer med trykket da.... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Kjøp en TurboXS ventil til å justere ladetrykket Hvem selger disse? Noen som har prøvd denne? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 KRB har dem... Funker som faen dem, vanlig blåkran eller to stegs elektronisk... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Da er ventilen bestilt! Blir kjekt å få tidlig trykk:m'm: Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Fikk ventilen i dag. Monterte den, prøvekjørte og justerte. Å skal sei det hjalp på!!!! Lader som bare d! Har fullt trykk på 2500rpm ;) Kjører på 0,9 bar... Hvor høyt trykk kan en kjøre på, for å være på den sikre siden? Har orginal FT-bunndel.... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Fikk ventilen i dag. Monterte den, prøvekjørte og justerte. Å skal sei det hjalp på!!!! Lader som bare d! Har fullt trykk på 2500rpm ;) Kjører på 0,9 bar... Hvor høyt trykk kan en kjøre på, for å være på den sikre siden? Har orginal FT-bunndel.... er ikke bunndelen det står på.. har du orginal turbo og IC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 1 bar på orginal motor holder bra. ATP Turbo,KRB,Autopower og Face har klokker,hvorfor kjører dere ikke istedet uten baklokk med separat WG og boost controller??,er en drøm å kontrollere trykket da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 1 bar på orginal motor holder bra.ATP Turbo,KRB,Autopower og Face har klokker,hvorfor kjører dere ikke istedet uten baklokk med separat WG og boost controller??,er en drøm å kontrollere trykket da. hallo i stua? du snakker om separat wg.... det krever GRENRØR til mange tusen lakser. Og Boostcontroller er enda et par lakser dyrere enn grenrøret igjen. Skal man ha alt dette du nevner her kan man heller satse på datasprut i samma slengen....er DER begrensningene begynner å komme. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 er ikke bunndelen det står på.. har du orginal turbo og IC? har mitsu 16T og orginal IC. IC holder vel til ca 1,2 eller noe slikt... Om IC går, så kjøper jeg bare ny.... Er igrunnen blokk/råder jeg lurer på.... Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 har mitsu 16T og orginal IC. IC holder vel til ca 1,2 eller noe slikt... Om IC går, så kjøper jeg bare ny.... Er igrunnen blokk/råder jeg lurer på.... B230FT-blokka di er bunnsolid sålenge du holder deg under 300hk... det er topp-pakningen ryker før blokka(Rundt 1,5-1,7bar avhengi av tilstand) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Hvorfor skal du ha grenrør til mange tusen kroner?, er jo ikke nødvendig. Volvo 940 Turbo Manifold fungerer veldig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 B230FT-blokka di er bunnsolid sålenge du holder deg under 300hk... det er topp-pakningen ryker før blokka(Rundt 1,5-1,7bar avhengi av tilstand) Trodde FT blokka tålte mer jeg? GMV her inne på forumet tror jeg har nevnt det, og han har vel litt erfaring med dette., Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Ny typen B230 blokka er bra den,er da ikke effekten som tar livet av topplokks pakningen!?...Men de 3,3mm tynne veggene er noe å merke seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 kan vel kjøre 350hk på en god bunndel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.