Gå til innhold

TURBO: MÅ man vri olje-delen på eksosen, slik at olje inn/ut er rett over hverandre?

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

MÅ man vri olje-delen på eksosdelen, slik at olje inn/ut er rett over hverandre?

Skruene er så rusta fast at jeg runder de!

 

Og turboen blir høytmontert, slik at det blir litt vridd.. er ikke altfor mye, men det er litt.. hvor viktig er dette??

 

Det er jo både olje OG vanntrykk hele tiden.. Jeg har for meg at det ikke er så farlig..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. Er riktig som du sier, er det olje trykk er det olje i turbon.. det eneste du må passe på er at returen ikke blir hindret på noen måte på vei inn i motoren igjen. feks med en slange med skarp bøy ect. og om du har sveist på et rør på bunnpanna må ikke røret være tynnere enn olje hullet ut fra turboen. ojen ut fra turboen må også renne tilbake i motoren over oljenivået i bunnpanna. Klønete skrevet men håper du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du. Jeg har hørt dette før. Men jeg har sveist inn oljeretur så høyt det går i bunnpanna, men det vil fortsatt være litt under oljenivået.

 

Jeg har også hørt at det ikke er noe problem, fordi man har trykk ut fra turboen igjen og. Hadde jeg hatt mulighet, skulle jeg gjerne ha borret ut der hvor den sitter orginalt på ET-motorene. Røret jeg har sveiset inn har så stor inner diam, så det orginale retur-røret til T3-turboen passer akkurat inni.

 

Er dette kun en myte at man ikke har oljetrykk ut fra turboen, eller har man virkelig ikke det? Evt. hvor mye har man? Oljepumpa trykker jo olje med 4-5kg ut i systemet da. Og da burde vel oljetrykket gå igjennom turboen og opprettholde iallefall NOE ut i returen.

 

Har og hørt om folk som har hatt retur i bunnpluggen :uhhmmwhat?:

 

Og slik som det står nå, er det ikke helt loddrett, det er bare litt skrått.

 

IMG_1557.jpg

Midten, slik at den står rett opp, blir ca mellom olje inn- og vannet

(Nei, det er ikke en 240)

 

IMG_1549.jpg

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stemmer det.. men jeg hadde fått null respons på 300 delen.. vedde på at det er 3 av 400 som er her inne som har sett tråden min uansett..

 

Dessverre, så måtte jeg vike inn hit.. skammer meg for å ha dratt 300 inn på 200-delen.. :P

 

Men nå var det turboen jeg snakket om, og den er fra en annen volvo. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår