Chevelle_68 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Hva kan vere årsaken til at ventilfjører knekker? Eg har doble fjører der den innerste fjøra er knekt på 10 av 16 stykker. Hva kan vere årsaken til dette? Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 fjærene er rustet(??) les motorn har stått lagret,ikke det,så kan det være att fjærene botner.om du har en kam som løfter mye.+12mm(0.500) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 går vell ann at fjærene knekker dersom kammen løfter for mye å vell? sansyneligvis dette som har skjedd til oss da 355 vår rasa i sommer! knekte en ventilfjær heelt frammerst og dro spon rundt i hele motoren =( Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Der var ingen anytydning til rust. Kan ikkje akurat sei at motoren har vert mykje brukt heller siste åra. Den vart ståande ei stond, når girkassa brann opp og yoken på mellomakslingen knakk. Når eg plukket ned motoren fant eg noen smådeler i bunpannen. Det var en liten del av en fjær.Alle dei andre delane låg inni yter fjærene enda heldigvis. Fant heldigvis ingen andre skader. Kan dette forusjake ventilflyt? Site tida eg hadde den igang, synest eg at den tapte seg meir og meir. Den begynte å skyte å fise når eg paserte 6000rpm. Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 6000+ begynner å bli mye for en motor hvis du ikke har rolleroppset og da! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Var knekt en fjær på 350`n min også. Den var da helt orginal. Kanskje det er en svakhet på disse motorene? Spørst om jeg skal kjøpe nye fjører til min da før jeg setter den sammen igjen. Noen som veit noe mere om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet September 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Har fult rolleroppset. So den burde vel holde over 6000rpm. Etter det som står på camdataen skal den ikkje ha ventilflyt før ved 7200rpm. De kan vel vere at der he stått feil type fjærer. He igrunnen ikkje peiling på vilken type som sto der. Har kjøpt meg nye no. Dei er eg sikker på at passa. Det er ivertfall dei som er annbefalt av produsent av den camen. Er det noe en må passe på når en monterer nye fjærer? Hvordan gjør en det med monteringshøgde og slikt? Kvifor knektes kunn innerfjærene å ikkje dei ytre? Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Tidligrere "coil bind" på de indre kansje? Monterings høyden sjekker du med et spesiellt micrometer, og shimser etter som det varierer. Og ja viss de inndre ventilfjærene dine var knekkte (10 av 16) så er det ikke rart at du får ventilflyt :-) Men hva som har gjort det forblir et mysterium, håper bare ikke du har kjøpt like fjærer. Ihvertfall ikke viss du ikke har funnet ut hva som har skjedd. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Coil bin eller for slappe fjærer som fører til ventil flyt/valve bounce. Har du hydraulisk rulle kam? 7200rpm!?! da håper jeg du har bygget masse seriøse deler inn i den motoren Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Mekanisk rulle kam. Her er en gammale tråd her på forumet om den motoren. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=67715&highlight=motor+sp%F8rsm%E5l Som dåkke ser, går det ikkje akurat fort framover akurat med oppbyging:( Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Noen fleire formeininger om hva som kan vere årsaken til at dette skjedde? Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Egensvingninger i de indre fjørene på et turtall du har ofte... for stor klaring mellom vindingene på fjørene gir ofte det. Da "hopper" fjørene mellon "inserted" og "coil bind" hele tiden,med brudd som følge.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Åssen gikk egentlig dette her tilslutt? Personlig ville jeg kjøpt et sett enkle "beheeve" fjærer, trenger mindre sete trykk også, så de er med skånsomme for ventil setene osv :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Høres ut som en HEFTIG motor iallefall! l88 parts er definitivt GROMT ;) Bremsa den? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevelle_68 Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 De har igrunnen ikkje skjedd so mykje me motoren enda. Har handla litt nye deler til den einaste. Blant anna nye ventilfjærer. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=CCA%2D929%2D16&N=700+115&autoview=sku Noen som har en formeining om eg har kjøpt dei rette fjærene? Prøva igrunnen å få luka ut dei feila som var på motoren før eg setter den sammen igjen. Motoren har ikkje vert bremsa so lenge eg har hatt den. Haure snakk om antatte hesta før eg kjøpte den,men ikkje noke eg veit for sikkert. Motoren vart innkjøp i fra Sverge av en kar i fra Halden. Han snakka om nåke justering av tending og tilsetting av forskjeli i bensinen. Siter -97 BMW 525tds Touring (E-39) -80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350 -88 Ford Escort Cab 1.6xr3i -68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400 -81 Opel Commodore 2.5E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.