Gå til innhold

Min Ascona

Ranger emnet


kris_roald

Anbefalte innlegg

Har også lest at dei bruka volvo bakakslinga. e det sperre på alle akslingane eller berre nokke få modella?

 

*edit*

No når eg skulle ta av mellom akslingen, så såg eg att det e 4 skrua bake. Men framme såg eg ingenting. korleis får eg den av framme?:wonder:

 

 

 

Eg har nettopp montert volvo 1031 bakaksel og four-link på min ascona har faktisk fjørbein bak også... men det er ikkje sperre på den det tror eg du må kjøpe utenom skal du ha volvo aksel men det som er tingen er at de tåler mer en den originale akselen

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg har nettopp montert volvo 1031 bakaksel og four-link på min ascona har faktisk fjørbein bak også... men det er ikkje sperre på den det tror eg du må kjøpe utenom skal du ha volvo aksel men det som er tingen er at de tåler mer en den originale akselen

 

four link opphenget, kor fekk du tak i det?

og ka for en volvo har den bakakselen? 240-242 og årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka volvo den kom frå vett eg faktisk ikkje fordi eg kjøpte heile akselen komplett med fourlink og fjørbein av noen som hadde montert på ein anna ascona, men di skulle ha ford 9'' istaden så derfor var fester og alt ferdig sveiset så knekte di plater til å sette sammen kassene. men det er ein 1031 aksel... men eg vett at frode engelund selger ( http://www.engelund-racing.com )

Bruk vett, Ligg bredt!

 

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Noen som vet ka eg bruker til å ta av dørene? og korleis?

 

Du må bruke spesialverktøy! Brukte dette for å ta dørene av på manta`en min!

 

opeldorer_spesialverkty.jpg

 

Ja, vet at folk har svart på det her før i tråden, men ville vise bilde oxo! Har ikke lest gjennom alt heller, så om det har kommet bilde så se bort fra denna posten iallefall!

 

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke spesialverktøy! Brukte dette for å ta dørene av på manta`en min!

 

opeldorer_spesialverkty.jpg

 

Ja, vet at folk har svart på det her før i tråden, men ville vise bilde oxo! Har ikke lest gjennom alt heller, så om det har kommet bilde så se bort fra denna posten iallefall!

 

Lykke til videre:)

 

Er det dette som er få kjøpt på gasolin?

Datsun 180B SSS

Opel Ascona B (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det dette som er få kjøpt på gasolin?

 

Hmm, akkuratt det vet jeg ikke! Dette settet er kjøpt fra wurth, der jeg har bestilt mitt oxo fra! Men tar litt tid føre jeg får mitt iallefall! Er vel en 2,5 uker sia jeg bestilte det, de sa at det kom til å ta en stund!

 

Men om man får det på gasolin et jeg desverre ikke noe om! Fått av dørene i det hele tatt på din enda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, akkuratt det vet jeg ikke! Dette settet er kjøpt fra wurth, der jeg har bestilt mitt oxo fra! Men tar litt tid føre jeg får mitt iallefall! Er vel en 2,5 uker sia jeg bestilte det, de sa at det kom til å ta en stund!

 

Men om man får det på gasolin et jeg desverre ikke noe om! Fått av dørene i det hele tatt på din enda eller?

 

Men det er vell no lignende på gasolin? Dørene sitter på enda

Datsun 180B SSS

Opel Ascona B (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår