kebabkongen Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Lurer på om det er heilt nødvendig med 2 like batterier? Eg har et te bilen (redtop optima) og 1 gul yellowtop te anlegge. Vil dette virke optimalt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 spørs jo om du skal spille musikk uten att bilen går det.. de fleste med store anlegg har gjerne det.. det oppsettet der vil nok funke bra ja Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Har barre fått beskjed om at det er best med 2 like batterier.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Det er helt riktig at det er best med to like batterier, men det er ikke no problem å bruke to forskjellige, men da er det anbefalt å bruke en batteriisolator. Disse er så dyre at du kan like godt kjøpe deg en yellow top batteri til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ka skjer viss eg bare koble pluss til pluss å minus til minus da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ka skjer viss eg bare koble pluss til pluss å minus til minus da? Går helt fint! Men batteriene vil kanskje vare noe kortere enn de ville gjort hver for seg. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 hmm.. de hørtes ikkje bra ut. Vil de sei et par år eller 14 dagar? :) Viss eg har 2 like batterier, vil dei vare lenger viss eg paralellkobler dei i forhold til 2 ulike batterier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 hmm.. de hørtes ikkje bra ut. Vil de sei et par år eller 14 dagar? :) Viss eg har 2 like batterier, vil dei vare lenger viss eg paralellkobler dei i forhold til 2 ulike batterier? Jeg sa "noe", ikke "mye"... Nøyaktig hvor mye kortere er ikke godt å si da det kommer an på bruken/ladingen osv. Jepp, men dette kan være ubetydelig. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Go gang! :thumb takk for hjelpo! :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Disse er så dyre at du kan like godt kjøpe deg en yellow top batteri til. En isolator (Stinger) koster ca 490,- og vil nå ikke si at det er så veeeeeldig dyrt da :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 En isolator (Stinger) koster ca 490,- og vil nå ikke si at det er så veeeeeldig dyrt da :) Det er ikke en isolator, men et solenoid eller rele... En skikkelig batteriisolator koster fort noen ganger mer enn det, ergo like mye som et batteri :) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Det er ikke en isolator, men et solenoid eller rele...En skikkelig batteriisolator koster fort noen ganger mer enn det, ergo like mye som et batteri :) Mvh Stian Var det jeg også mente å huske, at de var like dyre som et godt AGM/Gele batteri:) Skillerelé er ikke det samme som en batteriisolator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg har sjekket litt rund på prisen på den største isolatoren til Stinger. Denne ligger på 3000 hos norske forhandlere. Da var prisen for en Sure power industries isolator (Dem som produserer for Stinger). Vil tippe at de hverfal ikke blir biligere med Stinger logoen på Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 for den prisen kan man jo kjøpe 2 stk helt greie Kinetik batterier... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siggizz Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 såe konklusjonen er da at det er bedre å kjøpe seg 1/2 batteri ekstra enn å bruke isolator? Vil ikke da uansett det/de ekstra batterienes kapasitet bli brukt til andre trengende systemer i bilen, og resultatet vil bli det samme som i utgangspunktet? Bare lurer jeg mvh Sigbjørn Siter --------------------------------------------- Animis et felicibus armis -VW Passat 2.5 TDI -Ford Mondeo 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg