Trollet_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 fattern har ei gåen drivknute på en volvo 855 1996 modell... så lurer jeg på hva som skal til for og bytte den selv da volvoforhandleren skal ha mange lapper for og gjøre det...? noe verktøy man burde ha? tar det lang tid? vet de selger drivknutene billig hos mekonomen. litt mange spm men må bare spørre et til:P bør man bytte begge hvis man først bytter en? er vel ytre drivledd det er snakk om... klikker volsomt ved fult rattutslag!!:hmmmmmmmmm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Jeg har samme problemet, og kan vel tenke meg at det er best å bytte begge når man først er i gang... Er den ene gåen så er vel den andre ikke så langt unna. :thumb Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puntohgt Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 det kommer ann på om belgen er defekt på den ene siden. hvis belgen er defekt på bare den ene siden, så er det unødvendig å bytte på andre siden. hvis ingen av belgene er defekte så er det lurt å bytte på begge sider. indre drivledd ryker sjeldent/aldri. Siter Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 okei....men noen spesielle verktøy man må ha? momentnøkkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 momentnøkkel er vel ikkje nødvendig, men kjekt å ha.. viss du ser i ei verkstedhandbok skal nesten alle skruar ha et visst moment men det er ikkje altid like viktig. viss du må av med endeleddet er det kjekt med en spesialters! sjekka drivknutane mine i går, det var slark i begge dei innerste, men alle mansjettane er heile.. kan drivknutar med slark klakke når en løyse bilen? rekna med at det er dei som kødda seg?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerUlv Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 okei....men noen spesielle verktøy man må ha? momentnøkkel? Du må ha moment nøkkel til å få dratt til hullageret VELDIG VIKTIG, å du må nok ha en nokså kraftig en, rundt 300Nm må den klare... Eller så er det vanlig handverktøy som skal til.. Når selve drivleddet er tatt ut av navet er det bare å slå av drivakselen, pass på så ikke andre enden detter ut av gir kassa da olje vil renne ut der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 oki:) takk for svar:) hvor lang tid vil en amatør bruke på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.