Gå til innhold

Audi Rs80: Audi 80 B4 - prosjekt greenstyle

Ranger emnet


Audi RS80

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir det hellakkering på bilen etterhvert, eller..? :) Blir vel fargeforskjell om du bare lakker døra..

 

hellakkering blir det vel ikke, men blir nokk en del som blir lakket. Frøst og fremst skal fangerne, døra, panseret, spoileren, bagasjeluka, dørhåndtaka og listene lakkeres.

 

Er ikke så sikkert det blir fargeforskjell :) men det er en liten sjanse. Originallaken har holdt godt på fargen.

Dessuten så har denne fargen heldigvis ingen nyanser :D og jeg blanda lakken riktig, så fargen bure stemme godt nokk den

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterker og kondensater er også i hus nå.

 

DSC00758.jpg

MC Hammer faktisk :hammer

 

dette er noe billigsaker jeg fikk sendt ifra sverige, jeg forventa minst mulig om hva jeg hadde i vente, så skuffelsen ikke skulle bli altfor stor vist det var totalt ubrukelig.

 

Mest spent var jeg på å skru den opp, og noe slikt var det jeg forventa meg

:D

 

inside1.jpg

Et par-tre komponenter og noen ledningsstumper

 

Men ble jeg nesten imponert kiddie ble ihvertfall over all forventning.

 

DSC00759.jpg

 

DSC00761.jpg

 

Noen av dere proffene har vel noe å si om denne :) men til å ha betalt ca 1500 for denne og kondensatoren +frakt så er jeg fornyd. Men venter bare på subben slik at jeg får hørt på den

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ble strøken ;)

Skal du senken? Syns det så ut som den var veldig høy :P

ellers kjempe bra!

 

takk :) er altfor høy ja, senk hadde gjort veldig mye... Men er jo kjekt å ha så øy bil også :D kompiser som sitter på som har skamsenka biler blir nesten irritert når jeg kjører over fartsdumer og nesten overalt bekymringsløst

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Tenkte jeg skulle slenge ut en tråd om mitt lille prosjekt, fremgangen kommer sakte men sikkert :)

 

Bilen: Audi 80 B4 utgaven. Motoren er en 2l med hele 90hk, og har Monopoint innsprøytning.

Desverre er det bare forhjula som trekker den framover, utstyrsnivået er også delvis magert.

Kjøpte den i desember for 34.000.-

 

Bilder ifra jeg kjøpte den i vinter:

IM000393.jpg

 

IM0003961.jpg

 

Fikk en liten smell i sommer, plutselig i juni fikk jeg brev i posten fra statens v. om at bilen skulle vært Eu godkjent i mai, og fikk da utsettelse på eu kontroll til ut juni, sp hadde 2 uker på meg å få den godkjent.

Da jeg fikk tatt kontrollen fikk jeg beskje om at bl.a begge støtdemperne foran, begge hjullagrene, skivene og handbremswirene bak måtte skiftes, deler for tilsammen over 10.000.

Heldigivis har jeg tilgang på verksted og kan mekke litt selv, så det løste seg etterhvert. Så den dagen jeg skulle kjøre på ferie, fikk jeg levert godkjennelsen :thumb

 

Det jeg har gjort med bilen til nå er:

Sota siderutene bak mørk grønn

Montert litt anlegg

Retta bulker på en bakserm og bagasjeromsluka og lakkert

Montert fjernstyrt sentrallås (ikke helt ferdig enda)

Lakkert bremsekalipterne sløv

Lakkert topplokkdekslet sølv

 

Holder på med:

Fikse sentrallåsen

Pusse på spoiler og tilpasse fester

Panserforlegning

 

Planer:

Sette på åpent luftfilter( bestilt http://www.pipercross.net/competition_carb_px300.asp )

Bytte til spissere kam

Montere k&n Breather filter(bestilt)

Lakkere lister, dørhåndtak og speil

Frontlepe http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7235&PHPSESSID=471962f3636b6375a5cce0b20b9c15c1

eller frontfanger http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7235&PHPSESSID=471962f3636b6375a5cce0b20b9c15c1

Bakleppe http://www.perfectstyling.dk/product_info.php?cPath=11_4_317_1857&products_id=7927

Sideskjørt http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=3476&PHPSESSID=471962f3636b6375a5cce0b20b9c15c1

Senke 60/40

 

Stereoplaner:

2x 12" pioneer baki

2x 8" i hattehylla

6.5" i hver dør

4" diskantsett i dashbordet

 

Kommer på mer etterhvert :thumb

 

Noen bilder:

DSC00177.jpg

 

DSC00230.jpg

 

DSC00241.jpg

 

DSC00286.jpg

 

DSC00419.jpg

 

DSC00265.jpg

 

DSC00402.jpg

 

DSC00406.jpg

 

DSC00448.jpg

 

DSC00460-1.jpg

 

DSC00456.jpg

 

DSC00474-1.jpg

 

DSC00501-1.jpg

 

DSC00505.jpg

 

DSC00408.jpg

 

 

og slik har jeg tenkt og håper bilen kommer til å se ut etterhvert: :)

felgcop2y.jpg

bilen er kjempefin! kjøpte meg en audi 80 B4 rett før jul selv, men det er en 2.3L. har noen planer jeg oxo;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke modell er bilen? audi rs8:P

 

Ja en sjelden utgave RS8 :) kun 1 eksemplar, med 90 hk R.

 

Er nokk god bil du har kjøpt deg ja, måtte du gi mye for den?

Skal se om jeg får solgt bilen , nå eller til sommeren. Da tenkte jeg å enten kjøpe meg Audi Competition, annen audi med quattro eller en honda prelude eller no sånt

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår