Travis89 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Jeg har en Volvo 245 81 modell. Som d er blitt bytta motor i... Motoren er en B230A med turbo... Det som skjedde var at jordingskabelen fra batteri til motor løsnet en dag. Etter det har det ikke vært gnist i pluggene, har prøvd å skifta fordeler, tenningsmodul, coil og pluggledninger men det har ikke funka... Noen som har hatt d samme problemet eller som vet hva som kan være galt? Siter Volvo 245 TIC '84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Prøv og bytt pluggene ? sikkringer ? Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 spørst om det er samma problemet som eg hadde ka fordeler har du? kan vere der problemet ligger kondensator stiften kan vere brent eller tenningsmodulen har tatt dagen, om du har det da Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Travis89 Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Prøv og bytt pluggene ?sikkringer ? pluggene ser jo helt fine ut... men hvilke sikringer mener du? Siter Volvo 245 TIC '84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Travis89 Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 spørst om det er samma problemet som eg haddeka fordeler har du? kan vere der problemet ligger kondensator stiften kan vere brent eller tenningsmodulen har tatt dagen, om du har det da Det er stiftløs fordeler på den, men prøvde en fordeler med stifter ikveld men fortsatt ikke gnist... Har satt i ny tenningsmodul, så det kan ikke være problemet.... skjønner ikke hva det kan være, verksted blir desverre alt for dyrt :( Siter Volvo 245 TIC '84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Det er stiftløs fordeler på den, men prøvde en fordeler med stifter ikveld men fortsatt ikke gnist...Har satt i ny tenningsmodul, så det kan ikke være problemet.... skjønner ikke hva det kan være, verksted blir desverre alt for dyrt :( Har du spenning på 15(+) på coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 :hmmmmmmmmm: er ikkje godt å seie ka det er da nei Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Travis89 Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Men vilke sikringer er det foruten dem som er på innsia av framdøra? finns d noen hovedsikringer andre steder? Siter Volvo 245 TIC '84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Men vilke sikringer er det foruten dem som er på innsia av framdøra?finns d noen hovedsikringer andre steder? Ingen andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Travis89 Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 er d forskjell på coilene da? Den som sto i står d transistor et elr annet på... Den jeg kjøpte på biltema sto d ikke noe sånt på... forrestn go-by satte jeg i gamle coilen istad å testa spenninga, men fikk ikke utslag :s Testa den nyen for noen dager siden, da var d rett motstand etter boka... så kan d være at jeg kjøpte feil coil...??? Siter Volvo 245 TIC '84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Travis89 Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Trenger seriøst hjelp her ass!!! :(:( Må få den igang igjen! Siter Volvo 245 TIC '84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 er d forskjell på coilene da? Den som sto i står d transistor et elr annet på...Den jeg kjøpte på biltema sto d ikke noe sånt på... forrestn go-by satte jeg i gamle coilen istad å testa spenninga, men fikk ikke utslag :s Testa den nyen for noen dager siden, da var d rett motstand etter boka... så kan d være at jeg kjøpte feil coil...??? Det er forskjellig coil for stiftetenning og elektronisk, men er rimelig sikker på at du skal få gnist uansett. Vist du ikkje har spenning på + på coilen når tenninga er på kan du sjekke om du har spenning på en blå ledning bak på sikring 11, vist det ikkje er spenning der heller når tenninga er på kan det vere tenningslåsen din er defekt. Vist du har bok på dette finner du kansje koblingsskjema i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirot Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Du skal få start uansett coil... Mål spenninga på coilen på +15 siden. Skal ha 12volt inn der når tenningslåsen står i on posisjon. er d forskjell på coilene da? Den som sto i står d transistor et elr annet på...Den jeg kjøpte på biltema sto d ikke noe sånt på... forrestn go-by satte jeg i gamle coilen istad å testa spenninga, men fikk ikke utslag :s Testa den nyen for noen dager siden, da var d rett motstand etter boka... så kan d være at jeg kjøpte feil coil...??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg