Gå til innhold

Noen som har V-tec liggende?


V-tac Crx

Anbefalte innlegg

[...] Vtec må eg ha. hehe. [...]

Bare å stikke innom Hondaforhandleren dét:

 

vtecfluid.jpg

 

 

 

 

På en mere seriøs note, om man skaffer seg en A1 eller A2 er ett fett; man bolter på de samme trimdelene uansett (siden det tross alt er nøyaktig samme motoren (forskjellene er stemplene, ECU og transmisjon i all hovedsak)). A2 ser iallefall ut til å være lettest tilgjengelig her i Europa, men nå er jeg ikke 100% inne på akkurat dette. Trøbbel med Biltilsynet må man iallefall regne med som et minimum, uten at dette burde komme som noen stor overraskelse på noen ung Hondamodder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men men. Nå kjører eg en Crx v16 ,med bytta luftfiler,og skal vist være Spesialbyttet eksos. (efektannlegg)

Ed9 91 mod. Kjøp og Betalt i Tr.heim Bilen var ny importert fra tyskland i 2005.

 

lurer forsten på en ting. koster det noe å være forumsmeldem på club-Honda.org?

 

Å bli medlem på Club Honda forumet er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe greier. men sliter med å bli medlem der.. får sånn at brukernavnet er blitt brukt før.. etter x antal Nick eg har prøvd å laget.. :S så det kan jo ikke stemme..

 

prøvde også å sende en mail til Administartor der. så får vi se hva han kan fikse..

Men altså vtec er virkelig verdt å satse på eller hva sier dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vis du tenker på ditt første swap .. så anbefale jeg deg å byne med b16a1 swap. det er muli å skaffe slike i norge vis man leter litt. dessutn bør du tenke effekt avgift på bilen å, vis den er impotert...?? det er snakk om 10hk i forskjell fra a1 til a2 + minst 30 arbeidstimer mindre på a1 i forhold til a2 swap . men som sakt må du planlegge litt på va du ønsker, trur volvoRsport gir deg den beste starten på swape fronten... atec tar deg fra 150 til 600 vis du ønsker d.. men disse har mye erfaring fra førav...effektavgifften er vell 300-700kr per hk..ps du må stoppe galskapen å , så kjøp bremser !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du tenker på ditt første swap .. så anbefale jeg deg å byne med b16a1 swap. det er muli å skaffe slike i norge vis man leter litt. dessutn bør du tenke effekt avgift på bilen å, vis den er impotert...?? det er snakk om 10hk i forskjell fra a1 til a2 + minst 30 arbeidstimer mindre på a1 i forhold til a2 swap . men som sakt må du planlegge litt på va du ønsker, trur volvoRsport gir deg den beste starten på swape fronten... atec tar deg fra 150 til 600 vis du ønsker d.. men disse har mye erfaring fra førav...effektavgifften er vell 300-700kr per hk..ps du må stoppe galskapen å , så kjøp bremser !!!

 

hvorfor er det 30 arb timer mer å swappe til a2?

tar ikke engang 30timer alene å bytte motor, hehe.

 

 

Har du gjort noen av disse swapene eller er dette bare spekulasjoner?

 

 

mitt råd til swap b16a2, b18c1, eller faktisk d16z6 og ALLE med turbo.

går du for N/A er b18c6 en fin motor, det er også b18c1 i dette tilfellet også.

 

b16a1 begynner faktisk å bli gammel av alder..

heller en motor fra 95 en en fra 91.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det 30 arb timer mer å swappe til a2?

tar ikke engang 30timer alene å bytte motor, hehe.

 

 

Har du gjort noen av disse swapene eller er dette bare spekulasjoner?

 

 

mitt råd til swap b16a2, b18c1, eller faktisk d16z6 og ALLE med turbo.

går du for N/A er b18c6 en fin motor, det er også b18c1 i dette tilfellet også.

 

b16a1 begynner faktisk å bli gammel av alder..

heller en motor fra 95 en en fra 91.

joa har vært igjennom d16z6 swap, b16a2 swap , å siste honda swape va fra hb lsi d15 til d16z5 som e d artigste så langt.. bilen veide 934kg å 130,3 hk i motorn på dynon ,da katalysatorn aldri ble me på swapinga.. hb med d16z6 motorn leverte 218hk på hjulene på es tuning med turbonetiks komplette kit m stock innmat å clutch .. men clutch gikk te helvete etter 5 mil . ps hb med d16z6 å turbo kitte va import bil å det va ikke arti å bli stoppa me den , da er d bedre med norsk bil .. men har aldri swapet i en crx bare civic . så b16a1 er fra crx , tengte di 30 timene ville dokke opp på lednings nettet til crxn..?? mvh christian s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa har vært igjennom d16z6 swap, b16a2 swap , å siste honda swape va fra hb lsi d15 til d16z5 som e d artigste så langt.. bilen veide 934kg å 130,3 hk i motorn på dynon ,da katalysatorn aldri ble me på swapinga.. hb med d16z6 motorn leverte 218hk på hjulene på es tuning med turbonetiks komplette kit m stock innmat å clutch .. men clutch gikk te helvete etter 5 mil . ps hb med d16z6 å turbo kitte va import bil å det va ikke arti å bli stoppa me den , da er d bedre med norsk bil .. men har aldri swapet i en crx bare civic . så b16a1 er fra crx , tengte di 30 timene ville dokke opp på lednings nettet til crxn..?? mvh christian s

 

 

de fleste kontaktene er like, men må koble om fordeler hvis man skal bruke obd1 fordeleren som er med b16a2motoren orginalt.

et conversion harness(obd0-1)

og styreenheten som følger motoren eller hondata eksempelvis hvs man ønsker det..

 

jeg leverer supre standalone ledningsnett(som jeg bruker i min egen bil) der kan du få akkurat hva du ønsker.. eks obd1 med obd0 kontakter, utgang til 3bar mapsensor, kontakt til injectordriver(motstandsboks) for de som bruker peak and hold dyser.

 

et lite bilde:

Andreas_OBD1-FullRace2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste kontaktene er like, men må koble om fordeler hvis man skal bruke obd1 fordeleren som er med b16a2motoren orginalt.

et conversion harness(obd0-1)

og styreenheten som følger motoren eller hondata eksempelvis hvs man ønsker det..

 

jeg leverer supre standalone ledningsnett(som jeg bruker i min egen bil) der kan du få akkurat hva du ønsker.. eks obd1 med obd0 kontakter, utgang til 3bar mapsensor, kontakt til injectordriver(motstandsboks) for de som bruker peak and hold dyser.

 

et lite bilde:

Andreas_OBD1-FullRace2.jpg

hehehe dette er 30 arbeids timer........vis det er jomfru byttet, røde ,gule ,grønne,blå, svart, orange, + en tur inni fordelern .. lodde litt . men først finne ut hvor skal va å hvem er hvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår