V-tac Crx Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Har meget lyst å putte i 1,6 v-tec i Crxen min nå.. så da lurte eg på om det var noen her inne som har en som er til salgs.. Og eventuelt hvor mye må eg ut med for en så Fantastisk Maskin?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Øy..regg deg på http://forum.club-honda.org. Erfaringsmessig kan de hjelpe deg..Og det skrives VTEC..uten bindestrek;) Siter CRX 16V med 150 hk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 B16A1 med girkasse ca 5-7K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^crx^ Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 ja finner du den så billig er det bare å handle med en gang. men du vet vel at det trenges mer enn bare motor å gir kasse? motorfester, giroverføring, ecu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Komplett swap ligger vel på ca 20000,- +- fra japan/usa... Er vanskelig å oppdrive slike motorer i norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Komplett swap ligger vel på ca 20000,- +- fra japan/usa...Er vanskelig å oppdrive slike motorer i norge... Er vel B16a1 han tenker på siden han har Crx. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Like gjerne ta B16A2 da, som du finn i Civic VTi.. Det som trengs er vel motor, girkasse, ecu, hasport motorfester, giroverføring, drivakslinger, VTEC conversion harness (ledninger til VTEC), å om du kjøper med hydraulisk clutch må du også bygge om til det, siden det er wire på crx'n. Har aldri gjort dette selv, men regner med det er myyye mer småtteri som må til for å fullføre et slikt swap. Sjekk ut http://www.club-honda.org og http://www.honda-tech.com/ ! Driver selv med et "lite" oppussingsprosjekt av CRX'n min, skal ha ny motor også, å klarer ikke å bestemme meg for orginal motor eller om jeg skal slå til med b16 eller b18. B18 hadde jo vært dritfett ihvertfall! Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Like gjerne ta B16A2 da, som du finn i Civic VTi.. Det som trengs er vel motor, girkasse, ecu, hasport motorfester, giroverføring, drivakslinger, VTEC conversion harness (ledninger til VTEC), å om du kjøper med hydraulisk clutch må du også bygge om til det, siden det er wire på crx'n. Har aldri gjort dette selv, men regner med det er myyye mer småtteri som må til for å fullføre et slikt swap. Sjekk ut http://www.club-honda.org og http://www.honda-tech.com/ ! Driver selv med et "lite" oppussingsprosjekt av CRX'n min, skal ha ny motor også, å klarer ikke å bestemme meg for orginal motor eller om jeg skal slå til med b16 eller b18. B18 hadde jo vært dritfett ihvertfall! + OBD0 til OBD1 harness eller modifisere ledningsnettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 + OBD0 til OBD1 harness eller modifisere ledningsnettet. Skrev ikke jeg det? :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Er vel B16a1 han tenker på siden han har Crx. Er ikke noe billigere eller mindre sjelden i norge den...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Er ikke noe billigere eller mindre sjelden i norge den...;) Ligger ganske mye under i pris i forhold til en B16a2. Har vært endel B16a1'er til salgs på Svenske Honda forumet til rundt 7000kr eller mindre med girkasse/ledningsnett/ecu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChR|S^_ Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Må jo til med alle de andre delene likevel, er like mye pes med b16a1 som 2, dessuten er b16a2 på 160 hk org, i motsetning til b16a1 med 150, og det fins mere deler til b16a2 sånn som jeg har forstått det.. :) Siter Min Honda CRX '89 :) Bilstereoprosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaXXXon Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 uanz.. gøy begge motorene ;) i know :P Siter __________________ Jone Klemo Øverland medlem av Club-Honda Norge 92-Honda CRX vt Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-tac Crx Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Er vel B16a1 han tenker på siden han har Crx. Høres meget bra ut.. nei altså nå tenker eg på Komlpett alt i ett :) Så eg får lete videre.. tusen takk for gode tips.. Vtec må eg ha. hehe. Stor forskjell fra 16v og vtec motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-tac Crx Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 men men. Nå kjører eg en Crx v16 ,med bytta luftfiler,og skal vist være Spesialbyttet eksos. (efektannlegg) Ed9 91 mod. Kjøp og Betalt i Tr.heim Bilen var ny importert fra tyskland i 2005. lurer forsten på en ting. koster det noe å være forumsmeldem på club-Honda.org? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg