ealoken Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 kompressorhuset ( eksosdel) skal være helst ar63 Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 kompressorhuset ( eksosdel) skal være helst ar63 Finne berre turboar der det står ar50 eg. Fekk eit tilbud om ein garrett t3/t4 turbo. Men den står det A/R 50 på den. Så den er feil den då? Her er bilde Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 står det AR 50 på eksos eller innsugs kompressoren? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Inni der med rødt står det ar 50 Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 innsugsdelen mao. skal stå på avgass huset også. men den skal nok klare 300 hk :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 innsugsdelen mao. skal stå på avgass huset også. men den skal nok klare 300 hk :) Okay...så det skal stå A/R 2 plassar på turboen? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 ja, mener det. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 ja, mener det. Men vist det står A/R 63 på avgass huset er det ein bra turbo då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 hehe, kvavliteten på turboen bestemmes ikke av a\r xx dette sier bare om hvor mye eksostrykk osv den svelger i forhold til ladetrykk etc. er på tynn is når det gjelder verdier og liknende. er meget nytt dette turbo greiene for min del. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 hehe, kvavliteten på turboen bestemmes ikke av a\r xxdette sier bare om hvor mye eksostrykk osv den svelger i forhold til ladetrykk etc. er på tynn is når det gjelder verdier og liknende. er meget nytt dette turbo greiene for min del. Mvh Erik hehe okay...du har nå meir peilig enn meg, for eg har 0 peiling. Men det er ein fordel att det står a/r 63 der då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 altså, lett forklart : stort eksoshus gjør at man kan kjøre mye ladetrykk og slippe mye baktrykk, dvs trykk som vil ha turboen til å rotere feil vei. som igjen fører til at turboen ikke jobber så hardt. Henrik H kjører en T304 steg5 ar 82 på 2kilos trykk,han har 461hk, på org 940 grenrør. han prøvde med ar63 eksos men fikk for mye baktrykk. en annen faktor er at om man skal bruke dette så bør man kunne litt også. jeg sitter og leser, snapper opp info fra andre prosjekt, ser hva som funker etc. så jeg skal kjøp turbo av VS, en T304 steg3 med ar 63 eksos. så får jeg se hvor nærme 300hk jeg kommer. MVh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode740R Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 altså, lett forklart :stort eksoshus gjør at man kan kjøre mye ladetrykk og slippe mye baktrykk, dvs trykk som vil ha turboen til å rotere feil vei. som igjen fører til at turboen ikke jobber så hardt. Henrik H kjører en T304 steg5 ar 82 på 2kilos trykk,han har 461hk, på org 940 grenrør. han prøvde med ar63 eksos men fikk for mye baktrykk. en annen faktor er at om man skal bruke dette så bør man kunne litt også. jeg sitter og leser, snapper opp info fra andre prosjekt, ser hva som funker etc. så jeg skal kjøp turbo av VS, en T304 steg3 med ar 63 eksos. så får jeg se hvor nærme 300hk jeg kommer. MVh Erik Snakker vi om Innovative sine turboer her eller....? Ka e det du egentlig skal ha... Noe som rekker til 300 eller som du kan ha sånn litt i over kant.... Husk at skal du ha en turbo som skal levere til 300 hk. Så bør du ikke ta en som liker seg best på rundt 400 hk. Vel eg har ikke sånn veldig peiling på dette. Men eg håper det kommer en super nerd inn på tråden din en dag og legger ut. For dette er ett litt intrisant tema. :hello: :thumb Siter Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Snakker vi om Innovative sine turboer her eller....?Ka e det du egentlig skal ha... Noe som rekker til 300 eller som du kan ha sånn litt i over kant.... Husk at skal du ha en turbo som skal levere til 300 hk. Så bør du ikke ta en som liker seg best på rundt 400 hk. Vel eg har ikke sånn veldig peiling på dette. Men eg håper det kommer en super nerd inn på tråden din en dag og legger ut. For dette er ett litt intrisant tema. :hello: :thumb Eg snakke om garrett sine turboar. Det som eg har planar om eg ha i motoren er. 1.531 topp 2. vx3 kam 3. 3" eksos 4. Aluminiums intercooler 5. Progressiv bensintrykksregulator (justerbar) 6.Spesialchip frå Turboperformance(han fyren på forumet) 7. Dyser dei 968 dysene frå bosch Og då skulle eg havna på 300hk(eller tar eg heil feil) med den nye turboen. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode740R Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Eg snakke om garrett sine turboar.Det som eg har planar om eg ha i motoren er. 1.531 topp 2. vx3 kam 3. 3" eksos 4. Aluminiums intercooler 5. Progressiv bensintrykksregulator (justerbar) 6.Spesialchip frå Turboperformance(han fyren på forumet) 7. Dyser dei 968 dysene frå bosch Og då skulle eg havna på 300hk(eller tar eg heil feil) med den nye turboen. Ja eg forstod deg. Det der skal nok rekke. men eg tenkte litt på han Ealoken. om det var Innovative sine turboer han snakket om, eller e det garret han og snakker om....? Det finns jo mye forskjellig trimming fra merke turbo som feks Turbonetics garret Innovative og Gjerne disse Mitsubishi turboene. Eg bare tenker på Trimm bemerkelsene hans. Sånn ut i fra ka turboer tenker han på. Dvs turbonetics Har forsovet bare steg 1. 2. og 3 ogsa har de 2 andre benevnelser som eg ikke husker. Du må nok sikkert porte den 531 toppen, vx3 kam e jo alltid et smart valg. og når du monterer Di s60r dysene så vet du sikkert at dyse motstandene må kobles vekk. du bare lager en lask inni pluggen. Det er egentlig det smarteste i tillfelle du kanskje i senere tid skulle bytte til bake til høyoHms dyser. holder selv på med et noe lunde likt prosjekt som deg. Dvs eg går for 400 hk. Mye vil ha mer vet du. har en turbo fra turbonetics med 50 compressor hus inn og med 63 eksos hus. Men alt avhenger jo litt ut i fra kordan turboen din er satt opp. En T4/T3 turbo kan jo levere alt mellom 200 og opp til 500 hk. Min Turbo skulle levere mellom 350 og 420 hk då igjen litt ut i fra ka topp eg kjørte på bilen. No e planen min å ha 16V topp og han tok utgpunkt i 8V topp. Eg kommer nokk sikkert ikke til å bruke di s60r dysene. Men de e så pen på hyllen så de blir ståenes der en stund til. Så eg bare lurte på ka Turboer han snakket om. Må få se bilder av prosjektet ditt. Godt du tar opp dette med størelser av turboer. Eg vet at 19t e e bra turbo. men alt e jo ut i fra ka du betaler for turboen. SPM har jo t4/T3 turbo med 360 graders lager til 5400. E egentlig ikke så gale pris. Men det står ikke nevnt ka trimming som e på turboen. Ka grader det er på skovlene på impellerene. Eg har sikkert mye feil i dette. Så da må noen gripe meg og rette. For eg og vil lære litt. Men det er no sånn eg e blitt fortalt det. Siter Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Jeg har nettopp snakket med KRB, Turbo med garranti, 10 000 kr, da med moms inkludert. porting til 46 \ 40 ventiler, ca 10 000 kr. Jeg snakker om Turbonetics turboer, da dette er det han fører. jeg har som deg frode ikke all verdens peil på dette og man må prøve for å feile. jeg skal bruke nettopp 10k på toppen for at den skal kunne brukes på mitt neste prosjekt. 450 hk. men jeg skal snakke vidre med noen folk senere, så skal legge ut det jeg får vite. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.