Gå til innhold

Ka trurbo funke best til 300hk?

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kompressorhuset ( eksosdel) skal være helst ar63

Finne berre turboar der det står ar50 eg. Fekk eit tilbud om ein garrett t3/t4 turbo. Men den står det A/R 50 på den. Så den er feil den då?

Her er bilde

CIMG2081.jpg

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kvavliteten på turboen bestemmes ikke av a\r xx

dette sier bare om hvor mye eksostrykk osv den svelger i forhold til ladetrykk etc. er på tynn is når det gjelder verdier og liknende. er meget nytt dette turbo greiene for min del.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kvavliteten på turboen bestemmes ikke av a\r xx

dette sier bare om hvor mye eksostrykk osv den svelger i forhold til ladetrykk etc. er på tynn is når det gjelder verdier og liknende. er meget nytt dette turbo greiene for min del.

Mvh Erik

hehe okay...du har nå meir peilig enn meg, for eg har 0 peiling. Men det er ein fordel att det står a/r 63 der då?

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, lett forklart :

stort eksoshus gjør at man kan kjøre mye ladetrykk og slippe mye baktrykk, dvs trykk som vil ha turboen til å rotere feil vei.

som igjen fører til at turboen ikke jobber så hardt.

Henrik H kjører en T304 steg5 ar 82 på 2kilos trykk,han har 461hk, på org 940 grenrør.

han prøvde med ar63 eksos men fikk for mye baktrykk.

en annen faktor er at om man skal bruke dette så bør man kunne litt også. jeg sitter og leser, snapper opp info fra andre prosjekt, ser hva som funker etc.

så jeg skal kjøp turbo av VS, en T304 steg3 med ar 63 eksos.

så får jeg se hvor nærme 300hk jeg kommer.

MVh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, lett forklart :

stort eksoshus gjør at man kan kjøre mye ladetrykk og slippe mye baktrykk, dvs trykk som vil ha turboen til å rotere feil vei.

som igjen fører til at turboen ikke jobber så hardt.

Henrik H kjører en T304 steg5 ar 82 på 2kilos trykk,han har 461hk, på org 940 grenrør.

han prøvde med ar63 eksos men fikk for mye baktrykk.

en annen faktor er at om man skal bruke dette så bør man kunne litt også. jeg sitter og leser, snapper opp info fra andre prosjekt, ser hva som funker etc.

så jeg skal kjøp turbo av VS, en T304 steg3 med ar 63 eksos.

så får jeg se hvor nærme 300hk jeg kommer.

MVh Erik

Snakker vi om Innovative sine turboer her eller....?

Ka e det du egentlig skal ha... Noe som rekker til 300 eller som du kan ha sånn litt i over kant.... Husk at skal du ha en turbo som skal levere til 300 hk. Så bør du ikke ta en som liker seg best på rundt 400 hk. Vel eg har ikke sånn veldig peiling på dette. Men eg håper det kommer en super nerd inn på tråden din en dag og legger ut. For dette er ett litt intrisant tema. :hello: :thumb

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi om Innovative sine turboer her eller....?

Ka e det du egentlig skal ha... Noe som rekker til 300 eller som du kan ha sånn litt i over kant.... Husk at skal du ha en turbo som skal levere til 300 hk. Så bør du ikke ta en som liker seg best på rundt 400 hk. Vel eg har ikke sånn veldig peiling på dette. Men eg håper det kommer en super nerd inn på tråden din en dag og legger ut. For dette er ett litt intrisant tema. :hello: :thumb

Eg snakke om garrett sine turboar.

Det som eg har planar om eg ha i motoren er.

1.531 topp

2. vx3 kam

3. 3" eksos

4. Aluminiums intercooler

5. Progressiv bensintrykksregulator (justerbar)

6.Spesialchip frå Turboperformance(han fyren på forumet)

7. Dyser dei 968 dysene frå bosch

Og då skulle eg havna på 300hk(eller tar eg heil feil) med den nye turboen.

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snakke om garrett sine turboar.

Det som eg har planar om eg ha i motoren er.

1.531 topp

2. vx3 kam

3. 3" eksos

4. Aluminiums intercooler

5. Progressiv bensintrykksregulator (justerbar)

6.Spesialchip frå Turboperformance(han fyren på forumet)

7. Dyser dei 968 dysene frå bosch

Og då skulle eg havna på 300hk(eller tar eg heil feil) med den nye turboen.

Ja eg forstod deg. Det der skal nok rekke. men eg tenkte litt på han Ealoken. om det var Innovative sine turboer han snakket om, eller e det garret han og snakker om....? Det finns jo mye forskjellig trimming fra merke turbo som feks Turbonetics garret Innovative og Gjerne disse Mitsubishi turboene. Eg bare tenker på Trimm bemerkelsene hans. Sånn ut i fra ka turboer tenker han på.

Dvs turbonetics Har forsovet bare steg 1. 2. og 3 ogsa har de 2 andre benevnelser som eg ikke husker. Du må nok sikkert porte den 531 toppen, vx3 kam e jo alltid et smart valg. og når du monterer Di s60r dysene så vet du sikkert at dyse motstandene må kobles vekk. du bare lager en lask inni pluggen. Det er egentlig det smarteste i tillfelle du kanskje i senere tid skulle bytte til bake til høyoHms dyser. holder selv på med et noe lunde likt prosjekt som deg. Dvs eg går for 400 hk. Mye vil ha mer vet du. har en turbo fra turbonetics med 50 compressor hus inn og med 63 eksos hus. Men alt avhenger jo litt ut i fra kordan turboen din er satt opp. En T4/T3 turbo kan jo levere alt mellom 200 og opp til 500 hk. Min Turbo skulle levere mellom 350 og 420 hk då igjen litt ut i fra ka topp eg kjørte på bilen. No e planen min å ha 16V topp og han tok utgpunkt i 8V topp. Eg kommer nokk sikkert ikke til å bruke di s60r dysene. Men de e så pen på hyllen så de blir ståenes der en stund til.

Så eg bare lurte på ka Turboer han snakket om. Må få se bilder av prosjektet ditt. Godt du tar opp dette med størelser av turboer. Eg vet at 19t e e bra turbo. men alt e jo ut i fra ka du betaler for turboen. SPM har jo t4/T3 turbo med 360 graders lager til 5400. E egentlig ikke så gale pris. Men det står ikke nevnt ka trimming som e på turboen. Ka grader det er på skovlene på impellerene. Eg har sikkert mye feil i dette. Så da må noen gripe meg og rette. For eg og vil lære litt. Men det er no sånn eg e blitt fortalt det.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp snakket med KRB, Turbo med garranti, 10 000 kr, da med moms inkludert.

porting til 46 \ 40 ventiler, ca 10 000 kr.

Jeg snakker om Turbonetics turboer, da dette er det han fører.

jeg har som deg frode ikke all verdens peil på dette og man må prøve for å feile. jeg skal bruke nettopp 10k på toppen for at den skal kunne brukes på mitt neste prosjekt. 450 hk.

men jeg skal snakke vidre med noen folk senere, så skal legge ut det jeg får vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider