Preludethomas Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 har kjøpt meg en caravelle som er 5 seter. har nå satt inn 3 BUSS seter baki, men må ha belte for å få de godkjent. har kjøpt meg 3 stk magebelter på huggern. noen som har peiling på hvordan disse må festes for at det skal bli godkjent? Siter 1996 Audi Cabriolet 1987 Volkswagen Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg går ut i fra at så lenge det ser solid ut, og er bra gjort, så går det bra.. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt til biltilsynet og hørt om det er regler for dette.. Skal du montere i gulv, må det vel være forsterket med en tykk plate.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Bare skru beltene fast i ramma på setet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 godt nok:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Bygde om alle setene i en russebil for mange år siden og måtte modifisere festene til stolene og beltene. Var veldig i tvil om det var lovlig og godt nok. Han på biltilsynet gikk inn i Dodgen og dro litt hardt i stolene og beltene og sa: "Dette er sikkert bra det her" :thumb Er veldig sikker på at det ikke er noe konkrete regler på dette, men at det sitter godt! Enkelt og greit.. Men bolt alt fast. Bruk gjennomgående bolter. Husk at det skal holde på kanskje 100kg hvis du kræsjer.. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Bygde om alle setene i en russebil for mange år siden og måtte modifisere festene til stolene og beltene. Var veldig i tvil om det var lovlig og godt nok. Han på biltilsynet gikk inn i Dodgen og dro litt hardt i stolene og beltene og sa: "Dette er sikkert bra det her" :thumb Er veldig sikker på at det ikke er noe konkrete regler på dette, men at det sitter godt! Enkelt og greit.. Men bolt alt fast. Bruk gjennomgående bolter. Husk at det skal holde på kanskje 100kg hvis du kræsjer.. Og 100kg er ikke 100kg når man kræsjer!! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Og 100kg er ikke 100kg når man kræsjer!! Nettopp!! Er du riktig heldig har du med deg en feit kompis på 130 kg, kjører i 180 km/t og treffer en annen trailer som kjører 80 km/t. :drive2 Spørs om det hjelper så mye med belte uansett i det tilfelle der da... :hammer Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puntohgt Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 tror det er nye regler for belter i bil nå. skal det ikke være 3 punktseler på alle seter som blir montert etter en viss dato?? selvom det er 2 punktseler fra før av?? Siter Fiat Punto 1.8 HGT, med ettermontert "astma maskin" (for den uinnvidde: pustehjelp, sneglehus, eller turbo på godt norsk)--pustehjelp ble for mye for den stakkars fiat'en. Knust motor!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 virker slik på de nyebilene iallfall.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fre_D Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 kan stemme det med at magebelter ikke lenge er tillatt... jeg har ihvertfall reagert på at alle bussene jeg har kjørt med i det siste har hatt 3 punkts-belter :thumb Siter Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda* Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Fikk godkjent dodgen ombygd til 7 seter med kun magebelter på alle bakseter. Eneste som ble spurt om var om beltene var E-merket. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 skal beltene festes i setene så skal setene/seeramma være godkjent for det og i det minste være meget godt festet i gulvet. Man må bruke gjennomgående bolter med store, tykke plater under og de bakre boltene til et setefeste skal fortrinnsvis overlappe/ligge an mot bærende konstruksjoner. De vil fungere som en boksåpner om de kun monteres i tynnplata. Samme hvis beltet monteres rett i gulv så skal dette monteres med store tykke plater under og helst monteres mot bærende konstruksjoner. Har selv jobbet med dette og man bør ikke slurve med dette for det er muye krefter ute å går i en kollisjon! Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg