Gå til innhold

Verdens dyreste bil blir en AMCAR! :D

Ranger emnet


Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

Amerikanere har også alltid hatt krom og stramme detaljer på bilene.

Mye utstyr og alltid likt å skille seg ut i motsetning til bilmerkene fra tyskland og japan som man nåtildags har problemer med å skille fra hverandre.

Det er en ting at Amerikanerne KAN lage særpregede biler, når de går inn for det er de faktisk ganske flinke til det også. Men jeg syns ikke at det meste av mainstream bildesign jeg har sett fra USA er spesielt spennende eller stimulerende. Men som sagt, du har unntak.

 

Og de eneste bilene jeg kan komme på som ligner skummelt mye på hverandre fra Tyskland/Japan, er Mazda 6 og Honda Accord.

 

Ser vi på de tre statusprodusentene i Tyskland skiller de seg godt ut fra de andre, du tar ikke feil av en BMW M5 og en Audi S8. Før Cadillac kom med sitt "new edge"-design (det var det det het, ja?) syns jeg også Cadillac var like spennende som agurk, og jeg kunne aldri kjent igjen en Cadillac uten å se på merket. Problemet er at i mine øyne er mye av det du kan kjøpe fra GM og Ford utrolig kjedelig og lite særpreget.

 

De bedrer seg though, Chrysler 300C ser helt rå ut, og jeg må innrømme at jeg liker det nye Cadillac-designet.

 

I forhold til T/A vs. Porsche 911 tviler jeg ikke på at T/A drar fra på strekkene, noe annet hadde vært merkelig, men i svingene har jeg ikke tro på at en T/A klarer å holde følge.

 

Så du får ta med T/A og en kompis med 911 til Gatebil, kjøre om kapp, og vise meg videoen om T/A tar 911. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne diskusjonen er så tåpelig at jeg ikke engang gidder å begynne. Alle vet jo at Norske biler er best uansett.. Th!nk about it!

En smule overdrevet den bilen, kanskje? Jeg tror ikke denne Amerikanske bilen kan svinge noe nevneverdig, eller at alle Amerikanske biler har kvalitet stemplet over dem. Men jeg tror også at før 2000 var de fleste Japanske biler tin cans, og at bare Amerikanerne fokuserer på å lage raske biler, klarer de det. Denne er ikke ment for å være rask, ergo, den er trolig ikke det.

Man kan ikke si at en Chrysler Minivan eller en Toyota Tacoma er forferdelig biler fordi de har dårlig kvalitet eller svinger dårlig. De er ment for å være praktiske.

Akkurat som Trans Am, Firebird, 924 og MR2 alle trolig kan svinge som krem. For meg blir aldri T/A en ekte Amerikansk bil, jeg er mer fan av Hot Rodderne, enkelt og greit for deres originalitet. T/A er litt.. kjedelig i mine øyne. Men du kan jo gi meg en tur, Mr TransAm, show me! Tar gjerne en tur i T/A for å si det slik.

Ellers må jeg si at både Golf I og Charade GTti er imponerende, men du verden, de er jo tincans også. Og dette er jo søren ikke rart, de veier jo 850 kg.

Jeg er ingen "lite vekt og lite power < mye vekt og mye power" eller "mye vekt og mye power < lite vekt og lite power". Jeg er mer "lite vekt og lite power = mye vekt og mye power". Alt til sin tid. 2 tonns Mercedes med AMG 65 treatment? Gjerne. Småtung Amerikaner med 350 cui? Gjerne. Japaner med 3 sylindre og 120 hk? Gjerne. Alt har sjarm. Det er bare forskjellige måter å angripe biler på. Man tar ikke en umodifisert Dogde Charger opp en svingete fjellvei, og man kjører ikke en Honda CRX SiR 100 mil langs en kjedelig motorvei. Som sagt, jeg tar alt, på rett plass til rett tid.

Forresten, der hoppa jeg visst inn i diskusjon igjen, gitt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår