Gå til innhold

Du vet du er en SQ'er når...

Ranger emnet


nicoloco

Anbefalte innlegg

Plukka denne opp på et utenlandsk forum. Fullfør setningen.

 

Jeg begynner med noen jeg har henta fra det forumet. Redigerer førsteposten for å unngå alt for mange postinger

 

...hater sangen men hører på den uansett grunnet lydkvaliteten

 

...du sitter 3 timer i bilen uten å kjøre noen plass bare for å lytte

 

...du hater alle SPL'ere og skjønner ikke hva de driver med

 

...du har sub, men merker ikke at den spiller før du slår den av

 

...du slutter å høre på sanger som du liker grunnet dårlig innspilling

 

...du kjøper 15 år gammelt utstyr som ser gammeldags ut, og du liker det slik

 

...du kjøper signalkabler til samme pris som spilleren

 

...du ofrer ytelse på bilen for lydmessig gevinst

 

...du kjøper spiller uten innebygget forsterker eller kobler den ut om det er en.

 

...du mener at mp3 er for tapere og alle album du har rippet på maskinen tar 700 mb eller mer.

 

...du forsøker å forklare hvorfor du syns lyden er bra til dama di

 

...Celine Dion er favorittartisten din og du forklarer det med gode innspillinger (Yeah right)

 

...du beskriver anlegget ditt som varmt, flytende og luftig men ingen forstår hva du mener

 

...du kan nynne pink noise

 

...du sitter i kirka og hører på orgelet og tenker at tonen er bra på orgelet, men lydbildet kunne vært bedre

 

...du kjører via sentrum på tur til jobb og LENGTER etter kø, kun for å få hørt et par ekstra sanger

 

...du følger med på alle mulige forum og kjøper ALT som blir anbefalt av SQ-folket

 

...du utfordrer ALLE SPL-gutta på lydkvalitet og ler av dem etterpå

 

...du legger ut på diskusjon i denne tråden

 

...du forsøker å forklare til folk hva som er fornuftig med DB-drags (Hører til i SPL-tråden, legger den der men nevner den her grunnet diskusjonen)

 

...du vasker interiøret i bilen og mener du får en bestemt bedre klang fra 160 hz og oppover

 

...du har bilstereo i stua og har et kryss i gulvet som merker hvor du skal stå

 

...du ber alle passasjerer om å sette seg bak da de forstyrrer lydbildet ditt

 

...kjærringa di forlater deg for forrige, du selger leiligheta og bruker pengene på Phoenix Gold-forsterkere fra 1992 (Da Yello var fast inventar i alle biler)

 

...du finjusterer anlegget ditt etter favorittskiva di, for så å sette i en ny cd og begynne helt på nytt

 

...en SPL'er stiller seg ved siden av deg, og du plutselig ikke hører musikken din lenger.

 

...du gjerne ofrer inventaret og tingene til samboeren din med unnskyldningen: "Alt for bedre lyd"

51ri2a

og dashbordet ditt ser ut som dette:

5yge3d

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For oss uinvidde.. så kan det være fint og forklare hva SQ betyr

SQ = Sound Quality

 

De som fokuserer på SQ sørger for å få penest mulig lyd, i motsetning til de som liker SPL (Sound Pressure Level, å spille så høyt som mulig).

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... du ringer Warner Brothers/WEA og ber dem insistere overfor studio at Mark Knopfler bør stå 12,7 cm lengre mot venstre under neste innspilling...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du sitter 3 timer i bilen uten å kjøre noen plass bare for å lytte

 

3 timer? SQ amatører det! jeg satt i 5timer igår og justerte litt...:thumb og et nr før jeg sovnet når jeg lukket øyene for å lytte....:hello:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kan nynne Pink Noise da har du ett "lite" problem i toppetagen :respect

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SQ gutta ler av SPL gutta fordi SQ gutta holder på i garasjen mens SPL gutta sitter her på forumet å snakker shit.........

Per....

 

akkurat der er jeg ikke enig! det er MYE vanskeligere å spille høyt,enn å spille pent! mye mere jobb å forsking er det også....nå mener jeg selvsagt de som spiller fra 150db og oppåver....mange biler i norge som spiller pent,men det er VELDIG få som spiller over 150db.

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat der er jeg ikke enig! det er MYE vanskeligere å spille høyt,enn å spille pent! mye mere jobb å forsking er det også....nå mener jeg selvsagt de som spiller fra 150db og oppåver....mange biler i norge som spiller pent,men det er VELDIG få som spiller over 150db.

 

X2.....

 

Dere som er SQ'ere bør prøve en gang å se hvor "enkelt" det liksom er... Jeg "lo" av dB gutta da jeg var en SQ'er også, men når jeg skiftet "beite" så har jeg mye større respekt for de som virkelig spiller høyt, enn de som spiller pent... Ikke tro at Scott Owens og Team Loud har masse penger og det er derfor de spiller 180 dB !!! Det er testing testing testing og atter testing som gjelder.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2.....

 

Dere som er SQ'ere bør prøve en gang å se hvor "enkelt" det liksom er... Jeg "lo" av dB gutta da jeg var en SQ'er også, men når jeg skiftet "beite" så har jeg mye større respekt for de som virkelig spiller høyt, enn de som spiller pent... Ikke tro at Scott Owens og Team Loud har masse penger og det er derfor de spiller 180 dB !!! Det er testing testing testing og atter testing som gjelder.

 

vel... unødvendig avsporing egentlig da man kan også si det samme til dB gutta... lettere å spille høyt enn pent... :hello: hva er vitsen med å kunne "spille" over 150dB egentlig? :) som alle andre typer "konkurranser" så kreves det en del prøving for å forbedre "prestasjonen". Jeg har ikke hørt en eneste "dedikert" dB bil som spiller SQ musikk heller. :fatality: men vi har mye å lære av hverandre :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår