_Kenneth_ Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Når man kjører biler med bremser i orden i dag, så er de slik at de tar så fort du berører pedalen nesten.. På andre biler igjen, har jeg opplevd at når du trykker lett på pedalen, så skjer det ikke noe, og at du må bruke skikkelig kraft for å få bremset opp.. Er det kun klossene som kan til dette, eller kan stålet i skiva ha forandret seg slik at den bli for glatt, på en måte..?? Går det da ann å pusse skiva med sandpapir for å få bort dette "belegget", eller må man ha nye..?? Eller kan det rett og slett være bremsekraftforsterkeren..?? Aner ikke hvordan de funker på Audien jeg.. Men lyser an lampe av og til, som indikerer forskjellige ting, deriblandt svak bremsevirkning.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 vel hm..er ikke så inn på dette men:p på sierraen min så er bremsekraftforsterkeren nesten takket for seg, der må jeg trå godt inn på bremsa:) hva ditt tilfelle er kan no være noe annet da men.. vet du om det er luft i systemet da? opplevde det på en bil før.. du må på en måte tråkke litt nedi før den tar tak.. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 om du har dårlig bremse virkning så kan dette være årsaker: - dårlig bremseveske - slitte klosser + glasserte skiver - Treghet i kalippere som da trenger overhaling - Bremsekraft forsterker som er sliten - Luft i systemet Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Bremseskivene har minimal slitekant, og klossene er vel nesten klar for skifting vil jeg si.. Men er det noen måte å sjekke stålet i skiva på, for å se om denne er grei..? For ei skive kan vel være ødelagt fordi om den er minimalt slitt eller..? Bremseveske aner jeg ikke tilstand på, men tror jeg kommer til å bytte den ved neste klosseskift, har vel vært i systemet i noen år regner jeg med.. Kalipperne skal være i orden, da bilen ikke drar til siden når jeg bremser.. Skal godt gjøres at begge sidene blir trege akkurat samtidlig.. hehe.. Det med bremsekraftforsterkerene synes jeg høres mer aktuelt ut, da jeg fra tid til annen får varsellampe som indikerer servoolje lavt nivå, bremseklosser og dårlig bremsekraftvirkning.. Aner ikke hvordan disse er på Audi, men meber jeg har hørt at de har en tendens til å bli dårlige.. Luft skal det ikke være, men skader jo ikke å sjekke dette nøyere.. Takk for innspill.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Bremsevæske bør byttes annet hvert år :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Hva er en god veske for litt mer aktiv kjøring enn Kjell Magne Bondevik da..?? Trenger ikke racing-kvalitet da akkurat, men noe bedre enn Biltema.. Hører Castrol skal være bra, ser de har et par typer på Mekonomen, men kun DOT4.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Hva er en god veske for litt mer aktiv kjøring enn Kjell Magne Bondevik da..??Trenger ikke racing-kvalitet da akkurat, men noe bedre enn Biltema.. Hører Castrol skal være bra, ser de har et par typer på Mekonomen, men kun DOT4.. Det skal være et fett hvilken væske du bruker så lenge den er DOT sertifisert. Tror det er DOT 5.1 eller 5 som er det siste nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 om du har dårlig bremse virkning så kan dette være årsaker: - dårlig bremseveske - slitte klosser + glasserte skiver - Treghet i kalippere som da trenger overhaling - Bremsekraft forsterker som er sliten - Luft i systemet Mvh Erik Slenger på en til... fleks i de originale bremseslangene.. Husk de er laget av et fleksibelt materiale, og etter noen år blir de litt mer elastiske og man kan merke litt mer fjæring i pedalen. Ikke sikkert det har noe å si for normalbremsing. Du kan bytte disse til nye, eller evt få sånne som er omspunnet med ståltråd.. Koster sikkert litt. Og enda en på tampen.. Trommelbremser bak på de modellene som har dette trenger også litt ettersyn. Er skoene svært slitt eller selvjusteringa på bærtur så vil dette også bidra.. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Bremseslangene ja, de aner jeg ikke tilstand på, men de bør vel gåes over.. :) Hadde lommeboka vært med, hadde det sikkert vært greit å skiftet alle rør og slanger, bremsevæske, skiver og klosser.. Men er vel snart jul så.. :p hehe.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 altså, på 740n min skal jeg sende alle kalipere til overhaling, for etter en del år er de trege og slitte. og det er ABSOLUTT verdt alle kronene. Gå også over alle slanger, kopplinger etc, kjøp deg noe annet en orginalt. Ring kollevold og hør hva de har til deg. Kjempe service fra de :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Ja, skulle hatt noe bedre enn standard.. Las noe am at det er en "enkel" ombygging å bruke Porsche kalipper og større skive på S4/S6, så må få sjekke ut dette.. Men regner med en bedre skive og bedre klosser i original størrelse er greit nok til mitt bruk.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 for å si det slik, jeg skal bruke blackdimond skive og ferrodo klosser på min 740 som kun skal brukes på bane. samt at hele systemet skal overhales. de bruker det i rally og bakkeløp, så bør holde for mine 300 hk. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Snakker du kun om fremme nå..?? Har du tenkt å gjøre noe bak..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 over hele, fremme og bak + bytte alle bremse rør osv. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg