aremme Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 jeg har "tropic" kjøler ifra 940(den store) som er kappa på høyden med tilhørende elvifte. diger radiator og diger vifte,passer bolt on. har du noe bildar av dette? hadde vore tøft med bilder av denne:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 har du noe bildar av dette?hadde vore tøft med bilder av denne:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 sjå der ja:D slett ikkje verst:D var no et strøkent motor rom:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 hei hvor har dere plassert termobryteren? jeg har plassert min i det øverste vannrøret som går fra toppen og inn i radiatoren, men jeg vet ikke om det er den beste plassen. jeg har koblet slik at jeg har en liten datavifte stående i dashbordet for å se når el.vifta egentlig skal gå på slik at jeg vet at jeg kan stole ¨på koblingen jeg har laget.. men i går da jeg var ute å kjørte, gikk den bare på en gang i ca. et minutt.. har skrudd av den slurevifta slik at radiatoren skal bli varmest mulig, men nei... jeg vet jeg har koblet rett! kan også være termobryteren min som liker at det skal koke;P Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 heihvor har dere plassert termobryteren? jeg har plassert min i det øverste vannrøret som går fra toppen og inn i radiatoren, men jeg vet ikke om det er den beste plassen. jeg har koblet slik at jeg har en liten datavifte stående i dashbordet for å se når el.vifta egentlig skal gå på slik at jeg vet at jeg kan stole ¨på koblingen jeg har laget.. men i går da jeg var ute å kjørte, gikk den bare på en gang i ca. et minutt.. har skrudd av den slurevifta slik at radiatoren skal bli varmest mulig, men nei... jeg vet jeg har koblet rett! kan også være termobryteren min som liker at det skal koke;P jeg kjørte før med en i radiatoren,men den ville ikke slå inn.. nå har jeg i blokken (originalt) og motorens hjerne styrer viften. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 jeg kjørte før med en i radiatoren,men den ville ikke slå inn.. nå har jeg i blokken (originalt) og motorens hjerne styrer viften. er det slik styring på hjernen til 240 motorene? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 er det slik på hjerna til 230et? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 okay, nå har jeg prøvd med en annen termobryter og koblet om alt, men fortsatt så må jeg kjøre utrolig hardtfor at vifta skal snurre og jeg gidder ikke å kjøre heilt dritt bare for for at vifta skal slå inn. dessuten blir det utrolig varmt i motorrommet og det hele:`\ kan derfor noe legge ut et par kobligsskjema SOM VIRKER???? eller sende i mail til meg så stikker jeg ut og prøver det med en gang jeg får et. er drittlei av av ting ikke virker slik jeg vil det skal virke... hehe:P hilsen roger;D ps: for de som er kule og sender mail med koblings skjema så er mailen min volvoroger@gmail.com. bare send i vei!!!!!! Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Du får jo termobrytere for forskjellige temperaturer også da. Og bruker du relè da? Lønner seg å bruke det.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Du får jo termobrytere for forskjellige temperaturer også da. Og bruker du relè da? Lønner seg å bruke det.. hey. ja jeg vet det. det jeg bruker skal koble seg inn ved 92 grader, men jeg er sikker på at bilen blir varmere enn det siden den neeeeesten koker uten av noen vifte slår inn. og ja, jeg har koblet inn et rele som skal styre vifta. har du et koblings skjema liggende kanskje? Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 HVa med termostaten din da? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 dessuten blir det utrolig varmt i motorrommet og det hele:`\ det skal bli varmt. men hva forteller temperaturmåleren din? :) sender deg et koblingsskjema på mail jeg. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 mitt koblingseksempel. her har jeg ikke tatt forbehold om evnt overstyringer som manuell av og på, automatisk av ved tenningsbrudd... Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 mitt koblingseksempel.her har jeg ikke tatt forbehold om evnt overstyringer som manuell av og på, automatisk av ved tenningsbrudd... er det ikkje bare og koble via en sikring som har støm når tenninga står på hakk nr 2 da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 er det ikkje bare og koble via en sikring som har støm når tenninga står på hakk nr 2 da? det kan du gjøre hvis det er tilførselen til relestyringa du tenker på. Men ikke hovedstrømmen (vifta). Den trekker nok noe mer guffe enn hva den lille kobbersikringa liker :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg