virtual Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 5. giret blir kanskje litt overkill da.. :P Ville heller ha prøvd 3. gir. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Greit nok at du har et issue, men du har jo også en fantastisk motor! Men jeg henger meg på resten, gi gass opp en bakke (på turtall som du vanligvis har bra moment i motoren på), om da turtallet øker uten at farten øker, så er nok klutsj slitt. Om turtallet øker fordi du spinner så syns jeg ikke du skal klage da;) Var nok clutchen som skulle spinne, ikke hjula ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Hehe regnet med det, men da ville jeg brukt ordet slure ;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 hmm..itte meninga å stjele tråden din men..når jeg starter fra stillestående i 2.gir har je ittno problemer med å komme igang..skal prøve 3 gir her som noen sier..jeg kan også kjøre i 40 km/t i 4. gir uten problemer! ehhea..slitt clutch eller lignende? Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 hmm..itte meninga å stjele tråden din men..når jeg starter fra stillestående i 2.gir har je ittno problemer med å komme igang..skal prøve 3 gir her som noen sier..jeg kan også kjøre i 40 km/t i 4. gir uten problemer! ehhea..slitt clutch eller lignende? Dette er jo helt avhengig av hvor sterk motoren i bilen din er og hvilke giring du har. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så ut i fra min beskrivelse så er det ikke noen sikre tegn på at det er clutchen? Skal prøve "bremse-trikset". Noe av det kunne også tydet på slitt synkronisering på 1. giret. Det som er problemet med min bil. For 1. giret skal man EGENTLIG ikke bruke annet enn ved oppstart. Slitter masse på synken om man legger den i 1. mens man kjører for fort. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Dette er jo helt avhengig av hvor sterk motoren i bilen din er og hvilke giring du har. hmm..der sier du jaggu noe ja! motoren har 90 gamp og jeg vet den er meget lavt gira så er kanskje itte unormalt allikvel da! :) Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Slark i pedalen er vel også et tegn på slitt clutch? Har masse slark i min, i tilegg til at den tar heeelt ute. Et av de andre symptomene jeg har er at det tar litt tid å få turtallet ned etter en rask giring. Kan dette tyde på slitt/snart gåen clutch? Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg