RuneB Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Bilen til fruen en Space Star 1,3 er lei å få i 1.gear og revers,men om bilen triller sakte er det ikke noe problem.Clutcen begynner først og ta de siste par centimeterene på pedalen(i det den er på vei ut).Den er også enkel å få i gir dersom man girer i det man er i ferd med å slippe ut clutch. Er dette en gåen clutch eller noe annet kanskje?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 det kan virke som at clutsjen er dårlig Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Sett på brekket og slipp clutchen sakte ut. Hvis clutchen er veldig slitt vil den bare stå slure på clutchen når du har sluppet pedalen helt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jepp... Ville nok ha forsøkt med litt gass på det trikset der.. Du kan evt holde bremsa inne når du gjør det om du har en forhjulstrekker. Krever litt fotakrobatikk, men det går :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneB Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Så ut i fra min beskrivelse så er det ikke noen sikre tegn på at det er clutchen? Skal prøve "bremse-trikset". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Er clutchen slitt så merker du at turtallet på motoren øker mens farten på bilen ikke øker. Typisk, når motoren blir belastet så vil en slitt clutch utmerke seg. Hvis du kjører i høye hastigheter og gir gass, så vil clutchen slippe uten at bilen går når fortere. Kjør i 100, ha i 5 gir, trykk inn clutch, inn igjen og gi gass. Spinner den da, så har du et issue.. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Kan bare være slitte syncringer eller dårlige giroverføringer. Vært med på mange biler som feks er lei å få i revers som man da må kjøre litt fremover først. Ikke nødvendigvis dårlig clutch. En dårlig clutch merkes først og fremst ved at den slurer feks i motbakker på høytgir og ved bakkstart o.l Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 det høres ut som det er syncroniserings ringene som er slitt, siden det blir lettere å gire mens du slipper klutsjen. Det kan ikke være at klutsjen er slitt og ikke kopler helt inn, for da ville det være lett å gire, men den ville slure ved hard belastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Litt pussig sammentreff, men for en stund siden snakket jeg med en kar som hadde en Mitsubishi Lancer.. Han hadde et lignende problem. Der var det noe så enkelt som en liten foring i giroverføringen som var slitt.. Denne var vist av nylon, og er etter sigende en gjenganger av feil på dette bilmerket ifølge mekanikeren han spurte på Mitsubishiverkstedet... Verd å sjekke. Kostet vistnok ikke allverden heller :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bitchplz Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 prøv å start bilen i 3dje gir! hvis du klarer det! så er clutch dårlig/ødebelagt! Siter - volvo 240 gle - mb 230 - mb 300 te - opel omega Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Det enkleste for å sjekke om clutchen er slitt, må vel være og kjøre i passe fart (80-100km/t), ha bilen i 4-5 gir, trykk passe hardt på bremsen (nok til at du merker bilen mister farten ganske fort) samtidig som du gir bånn gass. Øker turtallet da, uten at farten øker, så har du slitt clutch. Kan være clutchen, og kan være slitte giroverføringer eller synkroniseringa girkassa som begynner å takke for seg. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder-Barn Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 stå stille og sett på parkbrems. sett bilen i høgste gir, og gass til ca. 4-5000rpm. så slipper du clutchen brått. da skal motoren stoppe momentant. dersom den slurer litt og til slutt stopper, så er clutchen slitt. Mvh Tom Siter VW Golf 5 2.0TDI 2005mod. Jeep Cherokee 4.0 1993mod. Nissan 200SX 1.8T 1991mod. Yamaha YZF 600 1999mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 hvis den skal oppføre seg slik dere sier, så er den ikke sliten.. da er den utslitt! ;) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 jeg prøvde og sette hondaen min i 5te giret og ga bånn gass og slapp clutsjen litt hardt ut... da clutsjpedalen var ute tok det ca 0,5-1 sekund før motoren stoppet... er vel ikke slitt da...? sto i ro og hadde på håndbrekket..!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Kjør i 100, ha i 5 gir, trykk inn clutch, inn igjen og gi gass. Spinner den da, så har du et issue.. Greit nok at du har et issue, men du har jo også en fantastisk motor! Men jeg henger meg på resten, gi gass opp en bakke (på turtall som du vanligvis har bra moment i motoren på), om da turtallet øker uten at farten øker, så er nok klutsj slitt. Om turtallet øker fordi du spinner så syns jeg ikke du skal klage da;) Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.