Gå til innhold

Komplett koblingsskjema av bilstereo

Ranger emnet

Jtand

Anbefalte innlegg

Her har jeg tegnet et komplett stereoanlegg i bil basert på doble komponentsett og subwoofer.

Grunnen til at jeg ikke har tegnet bak-høyttalere, er at disse ødelegger lydbildet, det er jo framme i bilen du sitter. Jeg har også valgt å bruke to forsterkere, her kunne man selvfølgelig klart seg med en 4-kanaler, og man kunne også bare hatt et subwoofer-element. Dette er opp til hver enkelt.

Håper den blir sticky, så den blir til hjelp for andre.

komplett_anlegg.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kondensatoren MÅ tegnes riktig... slik det er nå så ser det ut som om den er koblet i serie med plussen... har jeg ikke påpekt det samme i overklokkings forumet også? :) så jeg anbefaler ikke noe sticky så lenge det ikke er riktig. :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par forslag til deg:

Minus-strøm heter "Jord".

Du trenger ikke 2 kondensatore

Forsterkerene skal aller helst ikke dele jordingspunkt

Det er overhodet ingen problem å la forsterkerne dele jordingspunkt så lenge det er bra, noe det skal være uansett :)

Det viktigste er at kablene blir så korte som mulig.

Jtand: Du har forresten glemt å jorde kondensatorene...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par forslag til deg:

Jasså?

Tullpreik!

Mangel på strøm er et problem de fleste har med bilstereoen sin.

Skikkelig batteri og kondensatorer er et must for dynamikken og for driften av forsterkerne!

Tull og fjas!

"Nå e det ikkje lenge igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel bare en fordel å ha en kondensator pr. forsterker, da 2 kondensatorer i de fleste tilfeller er raskere enn 1. men om kondensator i det heletatt er nødvendig, er en annen sak, hehe. jeg bruker min mest fordi jeg ikke har tatt meg bryet med å kjøpt en koblingsboks. :P

men litt uenig angående jordingen. helst skal alt utstyret i bilen ha samme jordingspunkt. bare sørg for at det blir et bra jordingspunkt. så det er tegnet riktig etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider