Jtand Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Her har jeg tegnet et komplett stereoanlegg i bil basert på doble komponentsett og subwoofer. Grunnen til at jeg ikke har tegnet bak-høyttalere, er at disse ødelegger lydbildet, det er jo framme i bilen du sitter. Jeg har også valgt å bruke to forsterkere, her kunne man selvfølgelig klart seg med en 4-kanaler, og man kunne også bare hatt et subwoofer-element. Dette er opp til hver enkelt. Håper den blir sticky, så den blir til hjelp for andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jeg har et par forslag til deg: Minus-strøm heter "Jord". Du trenger ikke 2 kondensatore Forsterkerene skal aller helst ikke dele jordingspunkt Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 og kondensatoren MÅ tegnes riktig... slik det er nå så ser det ut som om den er koblet i serie med plussen... har jeg ikke påpekt det samme i overklokkings forumet også? :) så jeg anbefaler ikke noe sticky så lenge det ikke er riktig. :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jeg har et par forslag til deg: Minus-strøm heter "Jord". Du trenger ikke 2 kondensatore Forsterkerene skal aller helst ikke dele jordingspunkt Det er overhodet ingen problem å la forsterkerne dele jordingspunkt så lenge det er bra, noe det skal være uansett :) Det viktigste er at kablene blir så korte som mulig. Jtand: Du har forresten glemt å jorde kondensatorene... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaDa1300GT Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Jeg har et par forslag til deg: Minus-strøm heter "Jord". Du trenger ikke 2 kondensatore Forsterkerene skal aller helst ikke dele jordingspunkt Minus-strøm heter "Jord". Jasså? Du trenger ikke 2 kondensatore Tullpreik! Mangel på strøm er et problem de fleste har med bilstereoen sin. Skikkelig batteri og kondensatorer er et must for dynamikken og for driften av forsterkerne! Forsterkerene skal aller helst ikke dele jordingspunkt Tull og fjas! Siter "Nå e det ikkje lenge igjen..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 det er vel bare en fordel å ha en kondensator pr. forsterker, da 2 kondensatorer i de fleste tilfeller er raskere enn 1. men om kondensator i det heletatt er nødvendig, er en annen sak, hehe. jeg bruker min mest fordi jeg ikke har tatt meg bryet med å kjøpt en koblingsboks. :P men litt uenig angående jordingen. helst skal alt utstyret i bilen ha samme jordingspunkt. bare sørg for at det blir et bra jordingspunkt. så det er tegnet riktig etter min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 skal ikke tegne styrestrømmen/tenningskretsen også a?.. for de som lurer på å koble cd-spilleren riktig?.. er litt dritt å ha cdspillern uten styrestrøm til tenninga Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det var bare forslag fra min side, merk at jeg ikke KORRIGERTE noen i det som ble sagt. :) Takk for irettesettelsen! :) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Sikring på remote? Synes det var ett kjempeflott skjema jeg :drunk: Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 er ofte sikring på remote ja, for å ikke ødelegge utgangen på spilleren ved en eventuell kortsluttning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg