Limit3d Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 tenkte jeg skulle vaske bilen i dag.. Men jeg gidder ikke å kjøre helt ned til shell for å kjøpe no rengjøringsmiddel så funker f.eks. vanlig grønnsåpe? no annet so jeg muligens har i huset som er bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg vil ikke anbefale deg å bruke noe vanlige husholnings basserte såper som du finner i huset. Disse er jo konsturet får å fjerne fett ol. Så dette vil føre til at du også fjener evt voks og pilsh fra bilen, og lakken din blir tørr. Samt det du evt har av beskyttelse på lakken blir borte, og den er mye mer utsatt for riper og skavanker... Har du ikke bilshampo ville jeg nok venta til jeg gadd å reise å få tak i noe.. Personlig anbefaler jeg det å skaffe Meguiars NXT Shampo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg vil ikke anbefale deg å bruke noe vanlige husholnings basserte såper som du finner i huset.Disse er jo konsturet får å fjerne fett ol. Så dette vil føre til at du også fjener evt voks og pilsh fra bilen, og lakken din blir tørr. Samt det du evt har av beskyttelse på lakken blir borte, og den er mye mer utsatt for riper og skavanker... Har du ikke bilshampo ville jeg nok venta til jeg gadd å reise å få tak i noe.. Personlig anbefaler jeg det å skaffe Meguiars NXT Shampo.. og avfetting fjerner ikke voks/fett? lol, men ikke bruk grønnsåpe, ph verdien er feil, du kommer til å ødelegge bilen. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 og avfetting fjerner ikke voks/fett? lol, men ikke bruk grønnsåpe, ph verdien er feil, du kommer til å ødelegge bilen. Joda, rein avfetting fjerner voks den også ja... Men nå er det ikke normalt å bruke avfetting får å vaske bil, utenom når man f.eks skal shine bilen skikkelig etter vintern... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenaa Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Vanlig flytende grønnsåpe funker kanon. Den beskytter også. Har vasket med det i 10 år. Prøv det dere andre også. Og nei,lakken tar ikke skade av det.Kjenner mange som bruker det. Mvh Morten (greensoap rocks) Siter - Volvo V40 - Volvo 142 - Volvo V40 T4 - VW Touran 2005 TDI ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 brukte det jeg, funka fjell. polerte'n etterpå også ;D men må vist på biltema og kjøpe 5l fettavløsning, var mer enn det jeg trodde det var hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 har også prøvd med grønnsåpe en gang... funket sinnsykt bra da grønnsåpa er en kansje feit/trukk såpe... så kjentes ut som at det var et fettlag i lakken etterpå:) herlig-herlig!!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Salo er nok ittno særlig å bruke trur je. Fattern har brukt det i 5 år og han sku hatt juling. :iconsm Jeg bruker som oftest bilshampo fra biltema, eller Auto glym bodywork conditioner de gangene je har fått lønning! :D Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 og avfetting fjerner ikke voks/fett? lol, men ikke bruk grønnsåpe, ph verdien er feil, du kommer til å ødelegge bilen. Haha. Ikke diss andre når du selv kommer med sånne kommentarer. "Du kommer til å ødelegge bilen". Går bilen i stykker hvis du vasker med grønnsåpe? I think not... Og det er heller ikke vanlig å bruke avfetting dersom man ikke skal polere bilen etterpå. Karen her skal bare vaske bilen sin. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Bruk grønnsåpe på bilen og avfetting på badet, polering i senga og zalo i motoren. Seriøst. Bruk midler for det de beregnet til. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Bruk grønnsåpe på bilen og avfetting på badet, polering i senga og zalo i motoren. Seriøst. Bruk midler for det de beregnet til. Vel talt, min venn ! Kunne (nesten) ikke sagt det bedre selv..... Ville f.eks. noen brukt deo på tannbørsten og tannpasta under armene ? damndamn Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Helt enig, vask bilen din med midler som er laget for å vaske bil med, eller la vær! Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Helt enig, vask bilen din med midler som er laget for å vaske bil med, eller la vær! I totally agree!:respect Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Har vasket bil med zalo mangen ganger jeg... Fjerner dritten svært effektivt den, men er klart ikke spessielt bra for lakken da over lengre tid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911turbo993 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Ufortynnet kaustisk soda skal visst også være bra for å fjerne møkka på bilen...:???: nei, seriøst - jeg sier meg enig med flertallet av de siste postene her; mye man kan vaske bilen med for å få den ren, men over tid er det ikke alt som er like heldig for å bevare lakken i topp tilstand.. kjøp produkter som er laget for vask av bil og spar heller inn hundrelappen med å kjøre et par pils ekstra på vorspielet...:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg