Gå til innhold

Dynamofeil?

Ranger emnet


lulle

Anbefalte innlegg

høres ut som et lignende problem som det jeg hadde på forrige camaroen min.. magnetiseringskretsen i dynamoen min hadde ikke spenning.. da lot dynamoen seg "starte" ved selvmagnetisering ved ca 4500 omdreininger. En løsning som fungerer er å koble fra den ene kabelen (ikke spenningsreferansen, det er den som går rett til batteriet, for å styre ladingen, men den andre, som er magnetiseringen. koble den så til via en motstand til en eller annen høvelig kabel som har spenning på motorblokka (spenning kun når tenninga er på).. var dette jeg gjorde.. er en grundig jallete løsning, men holdt fint for meg i to år.

 

kan testes ved å la motoren gå på tomgang, og måle spenning (skjekke at den faktisk ikke lader), og så ta en ledning mellom plusspol og magnetiseringstilkoblinga mens den går.. bare borti noen sek... og så måle om dingsen fikk i gang ladinga eller ikke.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår