bjaa Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Hei hei Har fått problemer med bilen min, den ryker fælt og hvitt, noe jeg trudde kunne være topppakninga, men nå vet jeg ikke helt. Den går bare på 3 sylindre, og prøvde å bytte tennplugg mellom den sylinderen som ikke går , og en som går, og den gikk fortsatt ikke med plugg som virket, det ser ut som det er olje nedi sylinderen . Noen som har hatt lignende problemer? bilen bruker ikke vann, men det ryker hvit for det .. Noen som har peiling? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwolfie Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 er det olje i sylinderen? hvor ryker det fra? kjørt motoren litt for varm så vannet "puffer ut" ? Siter Mvh.. Gunnar - Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil) - Opel astra g 00mod (bruksbil) - Toyota avensis 05 tte stylet - volvo 240 gl 86 (vraka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Sjekk tennkabelen som går til den "defekte" sylinderen. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 er det olje i sylinderen? hvor ryker det fra? kjørt motoren litt for varm så vannet "puffer ut" ? Så ut som det var olje på tennpluggen som var i sylinderen som ikke gikk hvertfall. Det ryker fra potta som om det var vanndamp, ryker veldig når den er kald. Og jeg har skjekket tennkabelen på sylinderen som ikke ville gå, det er gnist der, så det er ikke noe med at den ikke får tent. Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S2sedan Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Så ut som det var olje på tennpluggen som var i sylinderen som ikke gikk hvertfall. Det ryker fra potta som om det var vanndamp, ryker veldig når den er kald. Og jeg har skjekket tennkabelen på sylinderen som ikke ville gå, det er gnist der, så det er ikke noe med at den ikke får tent. Ta komptest på sylinderen Siter --------------- Lazer 93 Audi S2 Sedan(I garasjen 87 Audi 90 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 2, 2006 Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Litt merkelig med hvit røyk i kombinasjon med olje i sylideren i.o.m at det ikke minker kjølevæske. Men disse motorene er jo berømt for oljeforbruk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 Jepp skal teste kompresjonen iløpet av søndagen. Syns det var rart jeg og, med hvit røyk , og ikke noe merkbart redusering av kjølevæsken Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Fikk ikke testa kompen, måleren jeg hadde rakk ikke ned :p Skjekka litt grundigere ut idag, er olje i kjøleveska, littegrann .. Tyder det på topppakning? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwolfie Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 tyder på en pakning ja.. mest sannsynelig den.. men det finner du best ut ved komp test eller å kjøre trykk i sylindere... trykkluft elns...;) Siter Mvh.. Gunnar - Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil) - Opel astra g 00mod (bruksbil) - Toyota avensis 05 tte stylet - volvo 240 gl 86 (vraka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Fant ut idag,skrudde opp toppen... Knekt en ventil :( Er det dyrt å skifte mon tro? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg