HPfreak Skrevet August 29, 2006 Rapporter Share Skrevet August 29, 2006 Får en fin slik lampe som kommer på innemello. SRS lampa slår seg plutselig på og da forsvinner strømmen min iløpet av kanskje 10 min. Har ingen aning når det skjer men tar jeg å lader opp batteriet igjen dagen etterpå så er den lampa slukket. Helt til jeg igjen har kjørt litt. Første som slår meg er at det er en jordningsfeil et sted. Men ikke fått sjekket dette pga jobb og at det regner ute. Noen som vet hva det kan være eller vært borti noe lignende? Dette er en 1993 Volvo 240 SE Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Kan være klokkefjæren i rattet som begynner å tulle seg.. Har vært borti det på veldi mangen andre biler. Men de lader seg ikke ut da.. Kommer bare air bag lys.. Men kan vel godt være at det er jordingsfeil i klokkefjæren.. Kan jo prøve å bare starte bilen med fullt batteri og se om det kommer på uten at du kjører. Så kan du prøve å svinge mens du står i ro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Kan det være slik at SRS systemet gir feilmelding, når spenninga kommer under et viss grense ? Ville begynt med å sjekke at du har riktig ladespenning, dersom du ikke har gjort det. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hadde den på et verksted for å ta service og dem fant ikke noe galt med lading eller noe med dette. Dro i dag til bilverksted som driver stort sett bare med elektronikk og dem fant ut at den ladet ikke i d hele tatt og at det kommer under et nivå så greier ikke airbaggen å fungere og sender da en feil melding. Derfor den lyste rødt. Så skal smelle inn en ny dynamo og sjekke om det hjelper :) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 utslitte børster? Rart ikke ladelampa lyste da, men var utfor det samme med bilen til fadern for noen uker sia. Bilen bare slokna da det ikke var igjen mer strøm på batteriet. Ladelampa sa ikke fra og børstene var helt utslitt. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Det første verkstedet sa dem hadde sjekket børstene og dem var fine. Men er ikke sikkert dem i d hele tatt har sjekket dem. Men skal få sjekket det i dag håper jeg. Men jobber så pung at jeg sliter med å gjøre d selv :( Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg