Gå til innhold

Bot... på en bil uten skilt og eier oO

Ranger emnet


Sower

Anbefalte innlegg

Fikk idag en bot på 500kr, på volvoen som stod utenfor til en venn av meg en stund nå... den var tydeligvis innenfor 5-meter-grensa fra et veikryss så den dekka utsikta til hekker og andre parkerte biler... *yay* var vel 4,5meter unna eller noe.. ikke lange tingen iallefall!

 

men uansett... bilen står da enda på forrige eier sitt navn siden vi har glemt å levere salgsmeldinga (vognkortet), så den er uten skilt og noe spess navn..

det skiltnr som stod på bota var den til prøveskiltet som er 6 dager gammelt.... så det står jo på meg, men det var jo bare for å flytte bilen en plass.. de har jo ikke bevis på at det var jeg som parkerte den akkurat der o_O

 

så da har de egentlig ikkenoe navn, unntatt til en som bor nesta 2 timer herfra.. :D så hva skjer om jeg ikke betaler bota og har flytta bilen en anna plass? *usikker*

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det at jeg prøver å lure meg unna, men liksom jeg kommer til dem med penga så blir det liksom... wtf er du? og hadde ikke bilen hadd prøveskilt... hvem skulle ha fått bota da? eier av en grå volvo 240? *åja*

 

 

btw: har ikke parkfolk noe som kalles advarsler anng. slik som dette i et boligstrøk som det aldri er biler unntatt for de som bor der? -.-

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar parkeringsselskapet en telefon til BT, har de nok info til å sende purring til to personer, vertfall..

- Tidligere eier av bilen, siden det ikke er registrert noe salgsmelding.

- Den personen som lånteprøveskilter.

 

Har tidligere eier ditt navn..? I så tilfelle tipper jeg du kan få problemer med å bortforklare deg, siden han sikkert videresender boten, evt gir beskjed til selskapet at du eier bilen. Men om du da kan bevise at du ikke kjørte bilen, samt at du ei heller vet hvem som gjorde det, så kan du nok slippe unna.

 

Kommer dog litt an på om det er privat eller offentlig parkselskap. Offentlig har vel lov å belaste eier av bilen, mens private må finne sjåføren, og sitter med bevisbyrden.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøveskilltet lå jo tross alt på bakken ved bilen og det andre så vidt klistra på frammi, og står 21 august på.... så jeg kjørte vel bilen 21 august, det er bevist, men etter det så kan det jo ikke bevises.. oO

 

jeg er ikke helt sikker på om dette er offentlig eller ei.... om det er offentlig skal jeg bøye meg i støvet, men om det er privat skal de få kamp ;) skal sjekke bota nå.. ligger i ei anna bukse.. :D

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er et typisk eksempel på å ikke kunne inrømme feil mener jeg.

Hvis du bor her hvor du har fått bota, så kan du sikkert reglene, så når du da klarer å parkere feil så er det bare å betale mener jeg :)

 

Men sånn reint juridisk sett så har du nok en ganske bra sak skal du se. Du hadde jo han juristen som ville ha litt pr når han var ferdig på Jus her for noen mnd siden.

Han la all skyld på parkerings selskapet og sa at de måtte bevise at han kjørte bilen denne dagen. Noe de ikke klarte.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår