volvo-r-sport Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Framgang ja!!! Har a gjort noe i dag også, utsetter ikke noe nå.. Så morro er det ikke å kjøre golf diesel at det gjør noe.. Satt K-kammen i en 530 topp jeg hadde (den som satt på FT'n) Sjekka også at den var rett ved hjelp av rettholdt, aldri plana den der, på det meste 3/10mm skakk... Altså godt innenfor marginene...: BTW: rettholdt'n var nesten ny, lagd i 1964, 'lånt' fra borregaard på ubestemt tid, hehe... Så satt jeg toppen på blokka og dro til med moment å greier!!! Fikk også justert ventilene, her er verktøyet som jeg er forelska i (volvo original) Lettvint å bruke... Slipper alt fjaset som blir når en bruker døm universal greiene. Det var alt som skjedde i kveld. Satser på å få gjort endel i morra og til freddan. Får nok en turbo i mårra og skal prøve å få tima motoren og kanskje satt den i... Så blir det årning tel slutt... Hvis noen har spørsmål er det bare å fyre løs... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 så bra ut dettta.!.. for når du er ferdig kan du jo komma til meg og hjelpe meg hehe. har en motor nå som trenger overhaling.. Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 godt for motoren og få litt pleie, men er noe dritt når ting butter litt.. hvor får man tak i sånt verktøy a??? Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronjakob Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Hei! Supert at noen gidder å ta litt bilder og forklare når de holder på med prosjektene sine. Har 230F motor selv, men tipper at min ligner dersom jeg skrur den ifra hverandre. Lærerikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 På tide med update, har hatt litt dårlig med tid til det i det siste.... Turbo_works: Kjøper det hos volvo, kosta 6-700kr for den og ei tang til å dra ut shimsa med... Faktiskt billigere enn sånn universal dritt som passer alle biler... Ronjakob: Ser temmelig likt ut ja, skiller mest utvendig egentlig, innvendig er det bare andre eksosventiler (saltkjølte) og lavere komp... 13C turboen var lite givende, så fikk tak i en T3 fra cosfjært, sleten som et uvær, håper den ikke brenner olje... Måtte plukke den i deler og snu på husa siden jeg fikk olje inn/ut på sidene. Skruene satt ikke noe særlig heller, måtte varme... Fikk også tak i ett par "negere"/hjelpere så jeg fikk inn motoren, lettere med flere ingeniører når det skal gjøres... Så var det bare å begynne å lesse nedi alt jeg plukka ut, ble sånn etterhvert: Ser litt morsommere ut den turboen her enn den gamle... Siste bildet før jeg tok kvelden... Her er nesten alt satt inn... mangler bare småplukk... SÅ i mårra håper jeg på å fyre den opp igjen, mangler eksos, ett trykkrør og ett feste til dynamo... Så blir første gangen jeg sveiser TIG i mårra, tror det kommer til å se fælt ut. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 ser man det ja her skjer det ting ja:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 mangler jo bare trykkrør ;) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 også er han en rev til å koble bremsekraftforsterkerslangen på bensinreturen da.. ;) Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 hehe fått start no da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 han var ihvertfall her og henta no syrefaste rør som han sikkert ska lage trykkrør av istad.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 harn starta enda???? :D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Han har ikke det, jeg fikk kjørt inn TIG apparatet i dag... også fikk jeg meg ny sveisemaske som en faktiskt ser noe ut av! Så var helt i ekstase... Ble ferdig med trykkrøra, har igjen å korte inn litt på eksosen og bytte flens.. Så blir nok fyrings i mårra tenker jeg.... Men nå var det kvelden, kommer bilder av trykkrøra i mårra, ful-svetsat... Ser helt forjävligt ut, men er i allefall tett... Og rustfritt... -Jadda caddyman, det går litt fort i svingene når du skal koble opp vakumslanger, justere forstilling og montere rotor på fordeleren.... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 skal no bli artig å sjå sluttresultatet:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Regner med å fyre den etterpå.. Var hos gribben og kjøpte meg en ny oljekjøler i stad, gamle var sprekt.. så kjørt uten... Har kun igjen litt mygel på festet til dynamoen, sveise om downpipen og dra til girkassa... Så skal det bli kalas.... Synes jeg hører at det raper i girkassa allerede. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 morro tråd :D Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg