Gå til innhold

Tråden om min 940 TIC

Ranger emnet


Jarlis

Anbefalte innlegg

jaja da ser det ut som jeg må bytte topp pakning for deg til uka :P

 

Hehe, ja trenger hjelp fra noen som har gjordt dette før.. hadde sikkert lært det om jeg hadde begynt selv (hadde sikkert tatt sin tid og)

Vil ha den klar til treffet i kr.sand neste helg, skal du der?:)

Får pakning på Mandag.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jada!

 

Får friske opp denne tråden med å fortelle om de siste timene i garasjen:P

 

Det startet for noen dager siden, fikk litt turtall, og den slapp alt vannet ut på asfalten når jeg kjørte, uten at jeg merket det. da jeg skulle gi forsiktig på inn tomta så bare fuska den.

Da tenkte jeg *Topp pakning*

Hadde en mistanke om at denne var litt dårlig fra før av, såvidt litt oljesvetting.

 

Vel, jeg parkerte bilen i garasjen, løsna grenrøra, men grunnet jobb har jeg ikke hatt spesielt med tid til den de siste dagene så lørdag tok jeg av toppen. Vel, hva så jeg etter at jeg hadde tatt av toppen? Joda, en kjølevann slange som var sprukket rett under fordeleren, gjemt bak toppen (liten spekk rett ved slangeklemma) som jeg ikke så da jeg lyste rundt der.

Der har den tømt seg for kjølevann, og det har selvsagt sprutet opp på fordeleren. (bilen gikk ikke varm)

Nå sitter jeg her,småsur på meg selv, bilen står uten topp og jeg venter på ny pakning.

Den var litt slitt i utgangspunktet så det er ikke noe å angre på egentlig, og at det bare er sunt å få rensa opp der..

Jaja! Devil

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har hatt problemer med slangene til oljekjølerene eg. Ene gangen sprakk en slange og eg bestilte nye.

Så ble en slangeklemme ødelagt av seg selv og alt vannet rant ut under bilen når eg kjørte. Var en helt jævlig følelse når eg såg det røyk som faen bak bilen.

Tenker det meste då ja. Glad det bare var damp

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den slangen til varmeapparatet ja.. men lenge siden jeg fiksa det nå.. :)

Nå er det bare 1 annet problem!

 

Forbanna bilen vil ikke ta imot Ecomax'en, den fyrer og sviver dårlig på tomgang, holder kraftig igjen opp til 3-4 000omdr.

Har prøvd 2stk nye chipper nå, samma problemet. med en gang jeg bytter til orginal sviver den som den skal.. :angry:

 

Noen tips?

skal ut å sjekke feilkoder nå snart tenkte jeg.

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin 940:)

 

Takker =)

 

Har nå sjekka feilkoder, 1-1-1 selvsagt..:P

Mystisk problem dette her for en som ikke har spesielt greie på elektronikk!

Noen som har en anelse om hvorfor bilen ikke vil svive ordentlig med vikingchip og helt bra med orginalchip?

Starter like lett, og faller ned på ca 300 omdreininger på tomgang, å vipper opp på 5-600 omdr, hopper derfra og opp til ca 800 hele tida veldig ujevnt.

Om jeg prøver å kjøre litt, kan jeg trykke inn gassen, men det er liksom ventetid.. plutselig hogger den til.

Sånn holder den igjen store deler av registeret helt opp til ca 4000 omdr hvor den begynner å dra renere videre..

 

Noen må jo kunne noe om dette?

Takker for svar..

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår