Gå til innhold

Min bil, Audi TT :)

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

OT men vagen kan du gi meg en kjapp læring i ixus funksjonene? Ikke en kjeft i foto trådene som gidder ! Lyst til og ta noen gode bilder, men skjønner ikke alle forkortelsene en gang og manualen gikk i søpla da jeg regna meg selv som en litt for oppegående (tydeligvis) gutt som ikke trengte de ;) Kan gjerne sende meg på pm.. hva lukketid forkortelsen er og ellers "hvem hva hvor" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 225
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Montert Neuspeed å-flow filter nå, med sånn rustfri holder..

Men så følger det med ett lite minifilter, som jeg ikke helt ser hva skal kobles til? Noen som vet,evt. har bilder?

 

Tar bilder til uka, har ikke kamera i helgen:)

 

Skal også montere samco slanger til turboen i nærmeste fremtid, der er jeg heeelt grønn.. Noen som har gjort dette og kan gi meg en liten innføring? Evt. bilder her og:)?

Det ekstrafilteret er til veivhusventilasjonen. Orginalt går det en slange opp fra nedre del av motoren og inn i underkant av det orginale luftfilteret. Hvis du kikker litt nedi der finner du sikkert en slange som er åpen i enden, og da har du den.

Det er ikke bare 2000 og oppover som har dette.

 

Fet bil forresten, men kan du legge ut bilder av hvordan det ser ut inni dørene, bagasje, panser med den folien?

Vurderer det til min egen bil ser du.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvordan det ser ut i dørene. Det er akkurat likt i motorrom&bagasje: lagt det litt innenfor, og skjært det pent.

 

Hvordan det blir seende ut er jo selvfølgelig veldig avhengig av hvem som gjør det også.

 

folie3.jpg

 

folie2.jpg

 

folie1.jpg

 

Mariius: sorry, kan ikke være til så mye hjelp. Bedre at noen som vet hva de snakker om forklarer deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Vinterfelger var triste greier... Egentlig litt trist å se den ute i sånt drittvær uansett felger men.... ;-) Må man, så må man.

 

 

Ja den ser trist ut:( Er generelt litt kjedelig etterhvert som tiden går og, merker jo en viss slitasje.. Men men, er det bruksbil så er det bruksbil:)

 

Btw Vagen, husker du hvor stort endestussen er? Kristian lurer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ser trist ut:( Er generelt litt kjedelig etterhvert som tiden går og, merker jo en viss slitasje.. Men men, er det bruksbil så er det bruksbil:)

 

Btw Vagen, husker du hvor stort endestussen er? Kristian lurer:)

 

Eieren før meg (og sikkert en eier eller 2 før han igjen og) brukte den jo som vinterbil, så det var vel mest meg det var noe galt med, som låste den inne og bare gikk å tørket støv av den igjennom vinteren :)

 

Fine med den, hvis den blir stygg i fangeren av steinsprut f.eks, er jo at det bare er å slenge på ett nytt digert hvitt klistremerke så er den god som ny. Ikke noe behov for noe grisedyr lakk :-)

 

Endestussen satt på når jeg kjøpte bilen, og gadd aldrig måle den. Var bare veldig fornøyd med hvor bra den fylte ut v6 eksos-deksel-greia, og lot det være med det. Hvis jeg skal gjette (ut ifra hva jeg har hatt før) så ville jeg *satset* på at det er 3 tommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren før meg (og sikkert en eier eller 2 før han igjen og) brukte den jo som vinterbil, så det var vel mest meg det var noe galt med, som låste den inne og bare gikk å tørket støv av den igjennom vinteren :)

 

Fine med den, hvis den blir stygg i fangeren av steinsprut f.eks, er jo at det bare er å slenge på ett nytt digert hvitt klistremerke så er den god som ny. Ikke noe behov for noe grisedyr lakk :-)

 

Endestussen satt på når jeg kjøpte bilen, og gadd aldrig måle den. Var bare veldig fornøyd med hvor bra den fylte ut v6 eksos-deksel-greia, og lot det være med det. Hvis jeg skal gjette (ut ifra hva jeg har hatt før) så ville jeg *satset* på at det er 3 tommer.

 

 

Spørs om jeg vil "lappe" for mye med tape:) Men, angrer på at jeg ikke la ei stripe hvit tape i inngangspartiet med en gang jeg fikk den... Men det må jeg nok gjøre etterhvert:) Har fått ny folierings-"verksted" her og nå så skal alltids klarer og fikse vist det blir noe feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp vært og hentet TT'n hos audi.. Har byttet komplett clutch m/svinghjul og ett par simringer...

 

Grunnen til at jeg byttet var fordi det sluret på 4-5 gir akuratt i det turboen slo inn.. Det gjør det nå og med ny clutch:(

 

Han audi fyren mente clutchen var for svak i forhold til kreftene.. Motoren er jo ganske agresiv i det turboen slår inn, men er jo bare 210 hk i forhold til 180 hk som clutchen er beregnet for...

 

Så hvorfor slurer det på 4 og 5 gir når turboen slår inn med ny clutch og?

Og hvorfor ikke på de 3 første gir? De er jo enda mer agresivt...

 

Clutchen var forresten ikke utslitt, men begynte og bli bra slitt.. Svinghjulet var litt blått, men kunne nok lett kjørt lenge med det enda... Men hva faen, var jo så billig likevell:D

 

EDIT: Når jeg kjørte hjemover så begynte oljelampen og lyse og... Har aldri brukt noe olje før liksom.. Siden jeg er virusinfisert og sjukemeldt for tiden og lite klar i hodet så kan ikke dette ha noe med clutch bytte og gjør? Kan det vell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljelampa lyse viss det er for lite oljetrykk (0,5bar?) som f.eks kan kome av utsletne lager i motoren, eller viss det er veeldig lite olje. håpe for din del at det er berre sensoren som er buttfucked, blir fort dyrt viss ikkje..

 

Har etterfylt litt underlitern nå, viser ikke på pinnen enda... Oljelampa lyste i en krapp sving og litt fart, ikke ved normal kjøring..

 

Kan dette ha noe med cltch bytte og gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan ha blitt lekkasje på simringen til veiva i bakkant, men då fortjene mekanikaren dask på rompa.. men lite trulig det er det som er feilen for då hadde clutchen blitt sausa inn med olje. Ingen tegn til lekkasje? vel, det var iallefall for lite olje som førte til at det begynte å lyse..

kan ikkje skjønne korfor han skulle ha tappa av olje iallefall :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår