Phantom Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hei, lurer på om noen kan prøve å diagnosere mitt problem. Bilen er en 94 mod Fiat Coupe Turbo Mandag når jeg kjørte fra jobb (ca 11km) så kom det en hylende lyd i det jeg kjørte av motorveien. Jeg fant fort ut at det er bremserelatert ettersom lyden forsvinner i det jeg toucher bremsepedalen. Symptomene er som følger: -Kommer alltid ett par minutter etter jeg begynner å kjøre -Lyden er hylende og konstant -Lyden forsvinner om jeg rører bremsepedalen -Lyden forsvinner nesten helt om jeg svinger til venstre -Lyden forsvinner om jeg trekker handbrekket opp på første hakk Om noen vet hva dette kan være så hadde jeg blitt takknemlig Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 smør inn med kopper fett, så blir det nok så bra så.. er aber at det er tørt, vist det er skiver, så bare smør på litt bak klossen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hm, men er det ikke rart at det hyler når jeg IKKE bremser ? Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 det skylder av vibrasjoner, da du bremser så blir klossene dine presset mot calipperen og skiven , men da du ikke bremser så henger klossene løst mot calipperen, og da blir det vibresjoner, detta kan jo virkninger begge veier, kan ha bremsehyl da man bremser også, men det er nok helt sikkert bare og smøre på litt kopper fet så ordner det seg.. vist ikke kan du jo baer pørve og stramme vaieren til brekke litt da, så kan jo kanskje det hjelpe litt også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Se etter om det er slitasjevarslere på klossene som ligger an mot skiva, ellers prøv å rengjøre og smøre. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 De slitasjevarslerne, vil de være i konstant kontakt med skiven ? I så tilfelle vil jo ikke akkurat det være sunt for skiven da Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Er bare noen bittesmå metallbiter, ikke noe styrke å snakke om. Hvis det er disse som lager lyden din da, skru av et hjul og titt. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg