caterpillar Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 dynamo er jordet.. hvis den ikke er jordet skikkelig går nesten ikke starter rundt kan ikke stemme! trur jeg il ha sjekket jordingen rund omkring, er du usikker,ta av jordingen rund omkring ,puss rent sett på plasss. er HELT sikker en kontaktfeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 kan ikke stemme! trur jeg il ha sjekket jordingen rund omkring, er du usikker,ta av jordingen rund omkring ,puss rent sett på plasss. er HELT sikker en kontaktfeil. ca 0,0001 ohm på alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Finner du ut noe mer? Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Finner du ut noe mer? nei dessverre... har sjekket printplata, men kunne ikke finne noe feil... skal skifte pærer i morra! funker ikke det blir det en tur til volvo :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andpe Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 hva er spenningen over batteriet når motoren er igang? hvis den er ca 14,4v så lader dynamoen... Sjekk at du ikke har brudd i den ene ledningen som går til instrumentpanelet - hvis det er brudd i denne, så lyser alle lampene.. hadde det problemet på min.. Skiftet dynamo og batteri, bare fpr å finne ut at inni strømpen var det skjult en surre-kobling - jævlig irriterende og dyrt.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet September 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 hva er spenningen over batteriet når motoren er igang?hvis den er ca 14,4v så lader dynamoen... Sjekk at du ikke har brudd i den ene ledningen som går til instrumentpanelet - hvis det er brudd i denne, så lyser alle lampene.. hadde det problemet på min.. Skiftet dynamo og batteri, bare fpr å finne ut at inni strømpen var det skjult en surre-kobling - jævlig irriterende og dyrt.. :D hehe! kom akkurat hjem fra ferie så har ikke hatt tid til å se mer på problemet... men ja.. dynamoen lader ikke! 100 % sikkert.. på den lille ledningen som går til instrumentpanelet skal det være ladespenning for at dynamoen skal lade har jeg hørt... der er det bare 11,2 v... kan det være at ledningen rett og slett er dårlig? for er vel ikke brudd i ledningen når det er spenning på den :puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leon Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Når regulatoren på dynamoen min var kaputt så lyste de fleste varsellamper. Det er visst ikke så uvanlig at alle lampene lyser når dynoen slutter å lade etter hva jeg har hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Når regulatoren på dynamoen min var kaputt så lyste de fleste varsellamper. Det er visst ikke så uvanlig at alle lampene lyser når dynoen slutter å lade etter hva jeg har hørt. stemmer det... hørt at feilen kan ligge i tenningslåsen! noen som har erfaring med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg