boXer Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Mener det er? Wastegaten sitter jo på eksossiden, hvordan skal den kunne gi lyd gjennom luftfilteret? Kvitrelyden kommer fordi jeg ikke har dumpventil til å slippe ladetrykket ut i friluft når jeg slipper opp gassen, det fører til at lufta som er full vei til å bli sugd inn gjennom turboen bråstopper, og lufta må bråsnu og bli pressa ut av filteret igjen. Det kommer lyden av. Hvertfall nesten... Lyden er ladeluft/trykk som skviiiiser seg mellom skovlene og turbinhuset feil vei tilbake gjennom turboen, mens det slår frem og tilbake mot gasspjeld. Altså slår det ut mot luftfilteret igjen, men fra trykksiden og ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Sant det BoXer, formulerte meg litt dårlig :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hmm.. I så fall skal jeg ta for meg han karen som har en S2 som sa at han var 100% sikker på at det var wastegatelyden vi hørte.. Var jo bra jeg fikk klaret opp i det.. :) Men kan da noen forklare hvorfor det er sånn på bilen min, som har dumpventil..?? Riktig nok resirkuleringsventil, men likevell.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg