Gå til innhold

Det rister i lav fart!!

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører vanlig, oppfører bilen seg eksemplarisk..

Men så fort jeg bremser ned, for et kryss for eksempel.. Så kommer jeg ned i ca. 20-15 km, da begynner hele bilen og riste kraftig.. Litt forskjellig hvor mye, men istad så hørte jeg potta mi riste sånn at den slo inni karrosseriet..

Altså, for å liste opp litt facts:

- Alle hjula mine er avbalanserte nå nylig.

- Det rister ikke når jeg kjører fortere eller saktere enn 15-20 km

- Jeg trenger ikke bremse for at det skal riste, bare å rulle ned til 15-20, så rister det

- Ratt og hele bilen rister

- Rister selv om jeg er i fri, så er nok ikke noe motormessig, den tusler fint.

Skivene er også ganske nye, og de er riktig innkjørt skal være, med nye klosser samtidig.

Jeg begynner å bli ganske nervøs liksom, og ristinga er veldig plagsom..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som deg, bare det at min bil rister fra ca. 50 - 80 km/t. Det er Irriterendes det. Så håper noen kan komme med noen kloke svar her.

Men etter det jeg har hørt, så er det stor sjans for at det har noe med mellomaksling eller stikkakslinger å gjøre.

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Når det er så raskt, så kan det vel for din del være ubalanserte hjul?

Jeg tror ikke mitt problem ligger i stikkaksler (er de bak?) eller mellomaksling, jeg lurer på om det er noe med forstillinga.. Sida det rister i rattet også. Men ja, det kan jo være det og da.

For, så lenge jeg gasser på, holder framdrift liksom, DA rister det ikke.. .det er bare når jeg mister fart / sakker av. Ikke når jeg gir gass.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tror ikke det altså, for jeg trenger som sagt ikke å bremse for at det skal riste.. Bare trille ned i fart så rister det..

Men, jeg sjekka hjulet litt da. Mens bilen stod på bakken, røska jeg litt på det ene framhjulet.. Da merka jeg litt slark.. gikk på andre sida, røska i det, og det satt dønn fast..

Har ikke løfta bilen opp ennå, men det kan vel være slark i hjulageret..? Kan det være det som er grunnen til detta?

Siden det rister i rattet, kan det jo ikke være noen mellomaksel eller no med motor ihvertfall..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tror ikke det altså, for jeg trenger som sagt ikke å bremse for at det skal riste.. Bare trille ned i fart så rister det..

Men, jeg sjekka hjulet litt da. Mens bilen stod på bakken, røska jeg litt på det ene framhjulet.. Da merka jeg litt slark.. gikk på andre sida, røska i det, og det satt dønn fast..

Har ikke løfta bilen opp ennå, men det kan vel være slark i hjulageret..? Kan det være det som er grunnen til detta?

Siden det rister i rattet, kan det jo ikke være noen mellomaksel eller no med motor ihvertfall..

ja var det eg oxo stussa litt på at du ikkje bremsa:D:

får prøve å stramme til navet (huska ikkje ka det heiter, men du forstår ka eg meiner?) på den siden det var slak i hjulet, skal sjå det hjelper:):

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider