Gå til innhold

det er noe som trekker strøm

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Har merket at batteriet blir tappet litt og litt når bilen er skrudd av, ikke så mye at jeg ikke får startet dagen etter, men om bilen står stille i 4-5 dager så har det blitt så utladet at den ikke vil starte.

 

Hvordan finner jeg ut hvor det trekker strøm?

 

Det kan IKKE være de ekstra komponentene jeg har koblet til siden det er koblet bryter på alt som kutter strømmen helt, så det må være noe som er orginalt installert i bilen.

 

Hjelp trengs :hello:

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn fram et multimeter.

Ta av + polen på batteriet.

Sett multimeteret på ampere måling og koble det imellom batteri og + polen du tok av.

Noter målingen, skal ikke være mer en noen få mA.

Start med å napp ut sikkring for sikkring, og se om målingen går ned.

hvis du ikke finner kurs, så begynn med å koble fra ting og ledninger.

 

Finner du ingenting? koble fra dynamo og starter. Dynamoer kan stjele strøm like my som de produserer.

 

Eneste måten du finner noen små motstands kortsluttning er å måle deg fram som jeg sa over. men er vel neppe noen direkte kortsluttning.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så kan faktisk batteriet ditt begynne å bli dårlig.

 

min var på akuratt samme måte, når den stod noen dager starta den ikke, var mindre strøm etter ei natt feks osv..

 

jeg trodde også at det var noe som dro strøm og mistenkte kortslutning ved spillern men var bare batteriet .

 

men ta feilsøkinga som Nitros foreslo, er sånn du må gjøre det :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår