Shane Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Desverre folkens, den tiden på året nærmer seg kraftig. Jeg har bare noen drittdekk på stålfelg til vintern og lurer på om jeg skulle kjøpt noen lettmetallfelger der også og kanskje gjort et kupp hos Sharif(!!?) istedetfor å handlet nye til de jeg har. Nokian Hakkepelitta 4 (pigg selvfølgelig) vel det naturlige dekkvalget før jeg har lest noen tester for i år. Så er det et spørsmål om dimensjoner selvfølgelig. Noen som har gode forslag til felger? Jeg er usikker på om jeg skal velge 15 eller 16" på denne. Har planer om å heve bilen til orginal høyde før vinteren. Har veldig sansen for OZ racing rally-lookalike felger (Gjerne hvite). Men dette er vel svindyrt. Bakkeklaring og kjørbarhet går forann utseende. (Gjett hvem som har lyst å kjøre til to vm-runder i vinter :) ) Hvis det er noen photoshop-genier her så må dere gjerne herje litt. Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Skal du ha 15" er det 195/65-15 eller 205/60-15 som gjelder. På 16" er det 205/55-16 eller 215/55-16 som er veien å gå. (BTW, piggdekk er da bare tull? Er bare bråkete, mye penger i piggavgift og sitter ikke noe bedre i praksis uansett..) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Jeg er helt enig ang. pigg vs. piggfritt! Og jeg kjører i Tromsø, ikke Oslo. Har kjørt 7 sesonger på rad med piggfrie dekk, i fjor på 225/40-R18. Funker uuutmerket! Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroMan Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 kjører i bodø jeg.. å pigg er absolutt å anbefale. Kjør med 205/55/16. Det funker best. Michelin har utrolig gode piggdekk.. ps. de øyelokka på lyktene var ikke no pene. De må gå helt over blinkersen eller må være de andre som er like breie hele veien Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Denne diskusjonen kan holde på i årevis... Har selv kjørt endel i Bodø og savnet ikke piggdekk en eneste gang. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroMan Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Denne diskusjonen kan holde på i årevis... Har selv kjørt endel i Bodø og savnet ikke piggdekk en eneste gang. hehe, kommer ann på hvor og hvordan du kjører... Jeg er fra Lofoten og er en del der å kjører, og der er ofte is med vann på... der er piggfri ubrukelig... Men det er smak og behag. Piggfrie dekk er kommet seg vanvittig og er bedre enn piggdekk på vanlig snø føre Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Saken er vel at jeg synes piggdekk har større margin fra feste til slipp. Når lamellene på vinterdekk er fulle av vann er det null friksjon igjen. Mens pigger fremdeles klorer. Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shane Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Skal du ha 15" er det 195/65-15 eller 205/60-15 som gjelder. På 16" er det 205/55-16 eller 215/55-16 som er veien å gå. Nå er det ikke noe krav med noe større felger, jeg har *fremdeles* orginale ufobremser på vogna. Men det er greit om det ikke er felger som pakker seg for lett med snø. Compomotive eller OZ racing er de som jeg først tenker på. Siter "Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach quattro familieræser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Kommer mye an på snøen.. Jeg kjørte Tromsø-Bodø ei natt med skikkelig ekstremvær. Var ingen fjæringsvei i det hele tatt, hjulbuen er fyllt opp og hardpakka med snø. Selv med sånne ekstreme forhold kom jeg meg fram uten å knuse hverken meg eller bilen. Piggfritt er konge :) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg