infested Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 hva er forskjellen når du har bassern "utenfor" kassen.. altså att bassern peker innover mot kassa sånn att du ikke ser fronten.. du ser bare bakenden.. resten er inni kassen og att bassern er inni å peker utover fra kassa.. altså når hele bakenden er inni.. å du ser bare fronten.. akkurat som en bassreflekskasse bare att den er lukket.. jeg ser mange har bassern utenfor.. å hvorfor det?.. er mine pioneer 3004spl konfortable med "utenfor" kassen? takker for svart mvh thomas Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Jeg har mine på montert "feil" vei, grunnen min er at kassa ble så flat bakover der elementet skulle inn at det var ikke plass til tradisjonell vei inn. også er det mange elementer med tøffe magneter vettu, er for synd å gjemme disse inni en kasse :) snur du elemetet med magneten ut av kassa bør du fasevende subwooferen så den spiller rett vei i forhold til kassa.. pluss til minus og minus til pluss lyden har ikke jeg hørt forskjell på, men har hørt at noen "billige" elementer ikke tåler denne type montering. ang. dine pioneer 2004spl.. har null peiling, men antar at det vil funke... men ikke ta mine ord for gitt på det området :| Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 1. for å justere volumet inne i kassen (selv om det er lite). 2. for å endre utseende. 3. noen elementer kan få en del ulyder vet å gjøre dette pga det sannes blåselyder. edit: 4. alle elementer "tåler" denne monteringen, saken er bare at noen kan gi ulyder (ofte pga formen på chassi og spoleventilasjonshullet på magneten). og alle er desverre ikke like lett å få til å bli tette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 husk at kassevolumet endres når du snur den:) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 lurer på åssen dette låter med mine alpine type R?? (ny versjon) hmm noen som har prøvd dette med disse elementene?? eneste jeg har hørt er at lydtrykket minskes med å snu elementet Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 lurer på åssen dette låter med mine alpine type R?? (ny versjon) hmm noen som har prøvd dette med disse elementene??eneste jeg har hørt er at lydtrykket minskes med å snu elementet Er i grunn ingen froskjell på slik montering. Og når det gjelder lydtrykk kan man enten gå opp eller ned. Eller bare ikke få noe forskjell. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 oki.. men sånn ca hvor mye av kassevolumet endres? :P.. har ikke bygget kassa enda sjø.. å den skal ha ca 35,4 liter som lukket EDIT: det skal fint gå ann å snu pioneer bassera.. for det monteringsanvisning på det i bruksanvisninga :P Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 det er veldig ca for det elementet i lukket kasse, for å si det sånn. så det er ikke noe å tenke på. er i mest portet kasse, eller veldig små kasser at det har mer å si. anbefaler forresten portet til det elementet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 det anbefales egentlig lukket ifra pioneer norge.. å jeg elsker stilen på de magnetene så jeg har så lyst til att dem skal synes :P.. har 2stk 3004spl og 2 stk 2504spl med 2 stk PG xenon med 1200w rms.. sjø som jeg skal legga i bagasjen Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 ingen som har noen mere formening om hvordan det vil gå?.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Er jo egentlig bare til å prøve hvordan det låter.. Er jo ikke verdens største jobb å skru inn og ut noen festeskruer i elementet. Er vell også gjerne et tema om å fasevende subben hvis du skal ha den med magnet ut. Men finnes vel egentlig ingen fasit.. Blir vell best å prøve forskjellige løsninger... Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg