Hawkon Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 jeg har en HKS SQV, blåser mye og du blir fort lei.. mente jeg kjørte på 0.7bar i overlading, så da skal det vel holde med lyd til deg :) fett prosjekt btw. ikke noen tips om manfioldsveisere? trenger ny jeg også.. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 HKS SSQV kvitrer jævlig bra! Den boost-retarderen, hvorfor er det per 1000 RPM den stiller tenninga tilbake, og ikke per psi/bar turbotrykk? En tommelfingerregel jeg hører er at tenninga skal en halv grad tilbake per psi ladetrykk. Hva skal du gjøre med veivhusventilasjonen? Ikke mye trivelig med overtrykk der nede når stemplene kommer ned. Er folk som har renset ringlandene på stemplene sine på grunn av dette. Ellers er det også vanlig å bytte til et hakk kaldere plugger når en turbokonverterer en sugemotor. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Mai 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Har sjekket litt ut de hks-ventilene.. Skal ha en slik! Får de for rundt 1400 fra statene! Fikk høre at jeg også kunne ha større åpning på pluggen. kan dette stemme? Men hvordan blir det hvis jeg kjører to-stegs turbostyring? Tenkte jeg skulle kjøre tilnærmed uten trykk til vanlig, og peise på med trykk når jeg har bruk for det! :D Har ikke tenkt på det med veivhus-ventilasjon, men er vel ikke så rart.. Er ikke akkurat verdensmester med motorer.. Lærer mens jeg holder på :) Kaldere plugger kan jeg jo få tak i! Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Er vel ikke noe kjempeidé å ha større åpning på pluggene, iallefall ikke uten en kraftigere coil. Dette er fordi det er enorm motstand mellom de to punktene i pluggen der gnisten skapes når stemplet har komprimert luft og bensinblandingen. Det er liksom mye "masse" gnisten må gå igjennom for å komme frem til den andre polen. Og hva skjer så når en plutselig har en turbo som fyller sylindrene med enda mere luft (og dermed bensin?) - jo, motstanden blir enda høyere. Jeg mener iallfall det at en ikke skal ha en masse knapper og dritt i kupéen, det gjør kjøringa enda mere komplisert enn den trenger å være. Dropp derfor 2-stegskontrolleren. Du vil sjønne hvorfor når en 325 flyver forbi deg, og du bare trenger å plante fjøla i torpedoveggen for å få fart på sleden, istedetfor å måtte trykke på en bråte med knapper og brytere før du er klart til å leke. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Mai 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Okei! Takk for svar! Vanlig åpning altså, så boost-retarderen er en bedre ide eller? Skal ha en turbo regulering, men har ikke helt bestemt meg for hvilken.. har sett meg ut en grei en, Greddy profec a.. En enkel sak, som gjør at trykket kommer tidligere... btw, 325 kjører jeg fra allerede så.. (e30 vel å merke) :D Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Jeg har en 88mod 626 2.0i 16v som jeg har montert turbo på. Har montert intercooler fra en mondeo turbodiesel, oljekjøer, ny (mindre) radiator for å for bedre plass, byttet til gele batteri som er flyttet bak(også for å få bedre plass). Montert trykkbryter og ekstra dyse i innsug før gassspjeld. Har også montert lambda sensor (anbefales). Ikke senket kompresjon. Orginalinnsprutning ser ut til å klare ca 0.2 bar. men har kjørt med 0,5 bars trykk med ekstra dyse. ved 0,4-0,5 bar begynner tenningsbank. Har planer om å montere vanninsprutning, håper på å kunne kjøre med 0,5 bar trykk uten tenningsbank. Det er foreløpig nok. Har en pumpe som klarer å pumpe 1 bar. Noen som har erfaringer med vanninsprutning? Hadde problem med at clutsj slurer, klarer ikke dreiemoment.. holder på å jobbe med bil nå, bl a. bytte clutsj. Tips: http://www.powerpage.dk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Du kommer til å få et kjempeproblem når det gjelder girkasser. Kassene i disse bilene tåler ikke effektøkning før de havarerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by tb2 Har planer om å montere vanninsprutning, håper på å kunne kjøre med 0,5 bar trykk uten tenningsbank. Det er foreløpig nok. ikke bedre å satse på mindre kompresjon og mer trykk istedet? så får du lufta kjølt med IC og du forebygger tenningsbank... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Kan jo fortelle litt om hva som skjedde med dette prosjektet.. Solgte mazdaen min i høst, da jeg ikke gidda vente på turbo-konverteringen, som tok litt tid for å si det sånn.. Solgte turbo-kitet jeg hadde til en kompis med tilsvarende bil.. Rundt om november var dette montert i hans bil... Opsettet ble ihi rhb4 turbo med komplett slangesett og intercooler fra probe 2.2i turbo. Doble kobberpakninger ble montert for å senke komp, tillegssprut, bensintrykksregulator og turbo xs dump også.. Motstand i eksos ble minket.. Kjøres vel med 0,8 i trykk, og har funket helt fint uten antydning til tenningsbank hittill. Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 haru solgt go bilen???? :eek: Sku sagt ifra så sku jeg kommi oppover og henta den tilbake :D Artigste bilen jeg har hatt til den prisen der hvertfall. Fikk nå mere stell av deg enn av meg hvertfall så du har vel gjort en god innsats for at den skal være på veien noen år til! Ruster vel ikke heller oppe i nord så ;) Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Januar 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Den er nok solgt ja.. Men ikke langt unna.. Solgte til en kompis! Mye bil for penga ja! Litt kjipt å selge den da, hadde nettopp fått på 18" felger! 0 rust! Det som var av overflaterust under tok jeg før jeg solgte den! Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.