RST Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Skal hente meg en 88 mod mazda 626 2.0I 16v doch... til helga og vil montere turbo på den! Noen som har gjort dette, evt. har inspill til dette? Har en garrett t-3 turbo til rs-turbo liggende som jeg tenker å montere... Har tenkt å sette trykket til 0.5 bar, altså ikke noe voldsomt... Setter pris på komentarer til dette prosjektet! Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 I usa er det populært med turbo på fe3(16v)-motorene, står mye på http://www.mx6.com/forums/forumdisplay.php?s=&forumid=61 Turbokonvertering (norsk fyr) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 si i fra hvordan det går, virker som et ganske gøyalt prosjekt, og du bør ha et rimelig bra utgangspunkt med fe3 motoren.. :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffy Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Går fint ann å ta ut 400 hester med motoren. 12,35 sek på 1/4mile er jo ikke dårlig med framhjulsdreven bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Har nå kjøpt bilen, og klør etter å få på turbo!! Noen som vet om manifoildene er like fra 323 gtx eler gtr? Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Vær snill med x'en min nå :) Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Joda, den skal bli godt tatt vare på! Skal ta service hos mazda-guruen til neste helg! Skal sote vinduer og lykter så snart jeg blir ferdig med escorten og får den solgt! Og så skal jeg få setet sveist, samt få laget en overgang slik at jeg kan benytte meg av kn-filteret til rs-turboen!! Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjernen Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Detta burde gå bra ja....... japse uten turtallsperre?????med masse ekstra hester???????? Synd jeg ikke har Cherry'n mere.............. :( Siter imstupid "Veteran-råner" Das Blitz 4 ever.... Wagen und Bayer sugen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet September 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Hmmm.... Er nok en turtallssperre på rundt 7000 her ja... :( Har en kompis med lik bil, han har det ikke... Men for all verden, den går da godt som den er... Oppnådd 240 på flat strekke og enda mer turtall og gå på... Gleder meg til å få turbo!!! :D Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnoStorm Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 jeg hadde kjøpt nye stempler og bedre topp pakning. nye roder hadde også vært tingen. Ventiller. Husk at dette ikke er orginalt laget får å tålle sånt trykk så det kan ryke etter vært. Jeg hadde startet på 0,3 bar også skrud meg opp over til noe røyk så skru ned også bytte dellen som røyk. Siter -Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt) -Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab) -Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka) -toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent) -mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 hva med drivverket på denne bilen? er det solid? eller vil en skifte drivknuter hele tiden. De mazda 626 jeg har skrudd på har det alltid vært slitne drivledd og de var helt orginale.. utrimmede biler.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 hm.. altså. turbokonvertering er jo ikek BARE BARE å sette på en turbo . du må jo ha dyser som tilsvarer bensin til trykket, du må få elektronikken til å stemme oeverens med alt. Hvorfor ikke kjøpe bare et KIT, der får du med alt, manifoil, grenrør, dyser, hjerne turbo. alt.... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Originally posted by SnoStorm jeg hadde kjøpt nye stempler og bedre topp pakning. nye roder hadde også vært tingen. Ventiller. Husk at dette ikke er orginalt laget får å tålle sånt trykk så det kan ryke etter vært. Jeg hadde startet på 0,3 bar også skrud meg opp over til noe røyk så skru ned også bytte dellen som røyk. alle biler skal kunne tåle til væffal 0.5bar..... men som sagt. kit er mye tryggere for da stemmer det meste overens.... å sette bare TURBO på en helt orig motor blir jo som å sette rakket på rulleskøyetene dine...... er mere som skal til for at det skal funke onkli... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 GIK har jo turbo-byggsats til den bilen. Hadde en slik bil før og verderte turbokonvertering. De anbefalte også ca 0,5 bar... Blir jo uansett ikke noe stort over 200hk, så noe versting får du ikke. Da må du bygge skikkelig... 15250 sek tar GIK for det bygge-kitet.. Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 ikke kjøp herfrifra.... kjøp heller fra japan, kjappene i norge skulle ha 70lapper for turbo til min bil england skulle bare ha 35 :) Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.