Gå til innhold

Spørsmål om service pris og håndtverkerloven??

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette er egentlig om en sykkel, men spørsmålet handler om verksteder kjenerelt. Og siden det er en del mekanikere har, tenkte jeg noen kanskje kan svare meg.

 

Jeg satt sykkelen min inn til service på tirsdag (snart en uke siden) Evil or Very Mad

Jeg skulle ha service og ventiljustering, siden jeg nettopp hadde kjøpe sykkelen, skulle de se litt ekstra nøye over den. så de sa det ble jobb på 5.5 timer, og prisen var 5500kr.

 

Nå har du brukt en uke, og jeg tenkte at prisen kom til å bli veldig høy.

Så sier en kamerat av meg at i følge håndtverker loven, har de ikke lov til å ta mere enn 15% enn avtalte pris?

Kan noen bekrefte avbekfete dette? egne erfaringer på dette? Noen som kjenner loven?

 

Jeg kan forstå om de har funnet noe alvorlig galt med sykkelen, og det må bli fikset, men er de ikke forpliktet til å ringe meg først og si fra, og om jeg vil ha det fikset? De har ikke ringt meg en eneste gang.

 

Er noe lettere iritert, ettersom jeg går 1 uke uten sykkel. og nå er sola frame, og veiene tørre. Bussen suger!!!!

 

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke bestillt annet enn det dere ble enig om! Det er ikke greit dersom du lar vær å nekte å betale mere. Jeg har bare den erfaring at dersom de har tenkt å gjøre som de vil, så kan de gjøre det på sine egne ting. Jeg har bare hatt sinnsykt gode erfaringer med bilverksted, bortsett fra den ene gangen bilen min ble plassert utenfor kameraovervåkningen og alarmen ble glemt skrudd på. Blei bare 4 16" felger fattigere og 20-30 000 kr i stereo fattigere. De har fått høre fra min advokat... :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg var borti dette. skulle ha ein bil lakkert + skifte av frontrute. avtalte prisen på 5500kr for lakken + ny frontrute. etter ein uke ringte eg etter bilen og dei forlangte 15000kr for lakkinga. eg nekta, liten diskusjon og eg fekk alt for 10 000kr. meiner du kan få meir info hos forbruker ombudet

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår