farlig Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Nå som bilen begynner å bli såpass brukbar å kjøre leker jeg litt med tanken på å hive i en turbomotor. Det sitter en b230fd der fra før. Hva må gjøres for å flytte over fk/ften? - batteriet trenger ikke flyttes hvis jeg bruker åpent filter. - må jeg gjøre noe med ledningsnettet? Jeg må vel forlenge ledningen til lmm, siden den kommer på andre siden av bilen... Er det bare å koble turboboksene opp på ledningsnettet som sitter i bilen fra før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Det eneste du må legge til er Forkoblings-motstand til dysene... og dette MÅ du ha dersom du skal bruke orginal-dysene på FT-motoren. Ellers har du nevnt det meste. Husk å bruke motorfestebrakettene fra FB'en din, da FT-motorfestebrakettene er laga for hydrauliske motorfester, som er høyere enn gummi-fester, og vil gjøre motoren for lav. Forsterka motorfester burde du forhøre deg litt om... Gummimotorfester som Pedersens Racing selger passer IKKE (Prøvd selv), så jeg kjøpte av en kompis. Universale motorfester passer fint... som er ca like de gamle FB-festene, gjerne litt kraftigere. good luck Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 har gjort dette jeg og..sett igang! og invester i en m90kase med det samme, da må du få med mellomaksling.. det værste med denne jobben, er når du napper ut batteriet, og vet at bilen din ikke får støm før du er ferdig! hehe, men belag deg på litt ekstra kostnader, da det altid dukker opp div småting, som altialt koster.. f.eks synes jeg at hele tenningsdelen, olje/filter pluss reimer o.l bør byttes, for da vet du at ud har gjort det som trengs for at motoren skal ha det godt, og feil som kan oppstå ikke er fra din side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 har gjort dette jeg og..sett igang! og invester i en m90kase med det samme, da må du få med mellomaksling.. det værste med denne jobben, er når du napper ut batteriet, og vet at bilen din ikke får støm før du er ferdig! hehe, men belag deg på litt ekstra kostnader, da det altid dukker opp div småting, som altialt koster.. f.eks synes jeg at hele tenningsdelen, olje/filter pluss reimer o.l bør byttes, for da vet du at ud har gjort det som trengs for at motoren skal ha det godt, og feil som kan oppstå ikke er fra din side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.