Gå til innhold

skal kjøpe meg en coupe sportsbil, trenger hjelp

Ranger emnet


GhostRider88

Anbefalte innlegg

jeg har nå snakket med selgeren, og han kom med følgene tilbud:

 

Jeg kan få kjøpt bilen for 70000kr slik som den står, eller for 73000-74000kr med alle skadene fikset... skadene er en liten bulk på venstre side bak døra, sprekk i forskjermen helt nede ved lista, litt dårlig lakk på bakskjermen.

 

Hva er det som lønner seg? må jo nesten fikse skadene uansett, så er det like greit å legge på 3-4lapper for å få den helt i 100% stand?

Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er lettere å få ting fikset for en liten penge mer, enn å begynne å ordne slik selv/sette det bort. Har erfart at det fort kan bli mye dyrere. Se også til at jobben er gjort skikkelig.

 

Også er det noen ting du bør sjekke sånn kjapt igjennom :

 

Servicehefte fulgt?

Se UNDER bilen, det er som regel der bilen har fått mest juling

Se etter oljelekkasjer, de kan fort bli dyre

Rustfri it says? Ikke stol på det, ta gjerne av noen blindplugger og slikt å sjekke at kanalene og innersiden er like rustfri som yttersiden.

 

 

Sikkert mye mer å sjekke over...

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Har selv hatt Mx-3, kanongøy bil å kjøre. Helt klart anbefales. Reg reim er vell den eneste tingen du må skifte om en ca 20 000 km på den bilen der. Ellers få sjekket over alle slitedeler, hjullagre,bremsedeler,bremsesko. Er bilen undersstellsbehandlet så ville jeg dunket litt under på diverse stabstag som rustet i stykker under bilen min på rundt 170-180, på dette tidspunkt måtte jeg også bytte alt av bremer og hjullagre, men det er jo eldre bil så slikt må man regne med. Bytt olje jevnt og fint så går motoren langt og lengre enn langt. Solgte min når den var gått 225 000 og da hadde jeg kost meg i nesten 60 000km med den på 2 år.

 

Ser at det er soltak på denne, sjekk dette for lekkasje, A-stolpene at det ikke er noe fukt og slikt der.

 

En liten ting til som ble veldig dårlig på bilen min var pakningen rundt vinduet og rundt døren, elektriske vinduene var heller ikke alltid helt på topp.

 

Hvis du vurderer og kjøpe den første svarte som var linket til her så ville jeg sjekket om det er godkjenning på den, for siden den har 2.5 V6 tror jeg det må være motorbytte iden, mener å huske at denne bilen kun ble levert med 1.6 og 1.8V6.

 

Ellers kan jo du putte Turbo på den som en kompis av meg gjorde, og det ble en gøy kjøremaskin det, men sleit godt med å få den godkjent.

 

Ble skrevet i full fart dette, men håper det var til litt hjelp, selv om det var veldig rotete.

 

Lykke til med ny bil og håper du får mange gøye timer bak rattet i bilen ;)

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste avtale med selgeren nå er at jeg skal møte han med pappa for å se på bilen, og hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe den så skal vi inngå en skriftelig kjøpskontrakt. Og før jeg får bilen skal di skadene som nevnt tidligere rettes på verksted slik at den blir strøken før jeg får den :D Han har forsikkret meg om at den er i 100% unntatt de små skadene som han skal fikse.

Høres dette ut som en bra deal? Skal prøve å prute ned til 70k med alt fikset ;)

Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det.

 

Nå har selgeren sendt meg en mail hvor det står følgende:

 

1 ting til, bare sånn for å på alt på det rene:

Jeg kommer til å ta provisjon for å reparere skadene for deg, hvis du

bestemmer deg for å ta bilen og la meg fikse den.

 

Jeg gjør det av 1 enkel grunn:

Jeg vil ikke bruke min fritid til å løpe rundt på forskjellige

bilopprettningsforretninger for å finne noen som kan fikse bilen for deg,

gratis. Det tar tid, og det er også en unødvendig jobb sånn sett, for det er

noen du er i stand til å kunne gjøre selv også.

 

Det enkleste for oss begge er at dere kommer ned på lørdag, finner ut av om

dere vil ha den eller ei, diskuterer prisen med meg og så kjøper den der og

da av meg. Mye enklere for oss begge for da får du en bil med gang og så

slipper jeg å løpe rundt for å finne noen som kan fikse den for deg.

 

Hva syns dere at jeg skal gjøre? vil at den skal være i 100% stand når jeg kjøper den pluss at jeg ikke får lappen før etter 6 september så det er ikke gunnstig å hente den på Lørdagen for så å finne et verksted her som kan fikse skadene...

Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det.

 

Nå har selgeren sendt meg en mail hvor det står følgende:

 

1 ting til, bare sånn for å på alt på det rene:

Jeg kommer til å ta provisjon for å reparere skadene for deg, hvis du

bestemmer deg for å ta bilen og la meg fikse den.

 

Jeg gjør det av 1 enkel grunn:

Jeg vil ikke bruke min fritid til å løpe rundt på forskjellige

bilopprettningsforretninger for å finne noen som kan fikse bilen for deg,

gratis. Det tar tid, og det er også en unødvendig jobb sånn sett, for det er

noen du er i stand til å kunne gjøre selv også.

 

Det enkleste for oss begge er at dere kommer ned på lørdag, finner ut av om

dere vil ha den eller ei, diskuterer prisen med meg og så kjøper den der og

da av meg. Mye enklere for oss begge for da får du en bil med gang og så

slipper jeg å løpe rundt for å finne noen som kan fikse den for deg.

 

Hva syns dere at jeg skal gjøre? vil at den skal være i 100% stand når jeg kjøper den pluss at jeg ikke får lappen før etter 6 september så det er ikke gunnstig å hente den på Lørdagen for så å finne et verksted her som kan fikse skadene...

 

vil du ha en strøken perfekt 94mod skal du lete lenge, holder med selgeren jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du ha en strøken perfekt 94mod skal du lete lenge, holder med selgeren jeg.

 

hvor mye vil det ca komme på å få fisket skadene? Syns du jeg skal kjøpe den sånn som den står nå? noen som mener noe annet? Skal se på den til Lørdagen så det hadde vært fint med noen formeninger :)

 

Skadene er som følger: skadene på den bilen jeg har tenkt å kjøpe er jo som sagt bare litt dårlig lakk på bakskjermen, liten sprekk foran på framskjermen ved bakken og en liten bulk bak venstre dør.

 

lakkinga av bakskjermen kom på ca 1500kr sa selgeren for den trenger bare ny lakk, bulken skal sparkles, pusses og lakkes, framskjermen skal sparkles, pusses og lakeres. Er dette så kostbare skader egentlig? snakket om et sted mellom 5000-6000kr for å få fikset skadene...

Burde jeg prøve å få selgeren til å gjøre dette, eller skal jeg levere den til et verksted selv?

 

Legger ved bilder av skadene så dere kan bedømme selv:

 

sprekken:

http://img158.imageshack.us/my.php?image=dscf0376ic1.jpg

 

Bakskjermen:

http://img431.imageshack.us/my.php?image=dscf0394vn2.jpg

 

Bulken: Må denne rettes ut eller er den så liten at den bare kan sparkles?

http://img173.imageshack.us/my.php?image=dscf0377rv7.jpg

Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår