Gå til innhold

Fjerning av slitt klistermerke

Ranger emnet


Yndis

Anbefalte innlegg

Har et slitt klistermerke i bakfangern som jeg hadde hatt veldig lyst å få vekk..

 

dscf0096rm2.jpg

 

Der er da utganspunktet, og det er jo ikke akkurat det fineste dere har sett.. så derfor hadde det vært kos å få det fjerna.. Det var noen som sa jeg skulle kjøpe silikonspray og en klut, men jeg ser ikke helt hvordan det kan hjelpe meg.. :P

 

Noen som har peil på hva jeg skal gjør for å få det til best mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm bruker man ikke sitrusrens til fjerning av limrester da?

Her er det snakk om å fjerne selve merket.. det sitter så jekla godt at det er helt umulig å få noe til å komme seg under merket å løse opp limen virker det som.. Hvis noe blir smurt på så klarer det seg sannsynligvis bare å komme til oppå selve merket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenkte det var det jeg skulle prøve nå.. er påvei til biltema for sitrusrens for limreste. avfetting og polering har jeg.. så skal jeg prøve med varmepistol og være ganske forsiktig.. bobler er ingen fin sak.

 

så, jeg varmer med varmepistol; river med fingrene/bruker plastik eller annet mer lakkvennligmateriale til å skrape større områder med; tar evt limrester med citrus; vasker med avfetting; vasker med såpe; polerer området etterpå.(og kanskje hele bilen :) )

 

Er dette anbefalt fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, da var things taken care of.. fornøyd med resultatet.. gjor alt sånn som jeg sa.. brukte fingrene til å rive med, da merkene gikk av ganske greit :) har ikke polert enda. Tenkte jeg skulle ta det når jeg tar hele bilen =)

Sitrusrensen funka fint på limrester, men hadde ikke sjangs på å løsne selve merket, det satt nokså godt fast.. noe tomlene mine er utslitte eksempler på.

 

før og etter bilder;

 

dscf0096rm2.jpg

klistermerkepz5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår