Ole M Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Jeg lurer på hvilken motor jeg har, i følge forhandler er det 175 hk i den. Det er en 2.0 Turbomotor med 20 ventiler. Har ikke klart å finne ut hvliken betegnelse den har. Jeg synes den veldig treg for å være 175 hk. Bilen er en 1997 modell kjøpt ny i 1996. Stv På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 2,0L lavtrykksturbo...denne lader veldig lite (0.25-0,3) om jeg ikke husker feil, vil du ha mere gamp er det ingen problem å dra no runder på wastegaten så du får 0,5-0,6 i ladetrykk:) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Takk for det, men kan det være lekasje på noe som gjør at den ikke drar ordntlig? det er omtrent som en skilpadde opp til ca 3000 omdr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 du har en turbomotor med det gamle systemet. letteste er å justere opp trykket manuelt, da du ikke har turboregleringsventil. vanskelig å finne chip til disse bilene i tillegg. hvis du mistenker lekkasje, ville jeg sett på siden av innsuget (på motsatt side av gasspjeldet), der har du en luftnippel tilkoblet.sjekk om den ikke er skadet eller oppmorknet. ellers ville jeg trykktestet innsuget for å avdekke øvrig lekkasje. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 http://www.tuningspesialisten.no/ har chip til bilen din hvis du vill he mere pulver i børsa. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole M Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Ok...............Hvordan justerer man trykket opp manuelt? Er det Wastergate på denne motoren Den heter forøvrig B5204T2.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Bare å justere opp ladetrykket. De motorene der går dass! Skru inn wastegate staget helt, da går den greit :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg