Gå til innhold

Hvilken forsterker til RF XLC

Ranger emnet

Rezern

Anbefalte innlegg

Hei har vert en del på nettet og kikket etter en ny forsterker til mine elementer(RF XLC 8ohm), men har litt vanskelig for å kunne bestemme meg for hvilken forsterker jeg skal velge.

Håper noen der ute kan komme med forslag til forsterkeren, har tenkt på en prisklassen mellom 2-3000.-Denne skal kun drive Sub'ene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna den..

De klassikerne av noen subbere er helt konge, de spiller meget bra og er fra den tiden RF var virkelig bra..

De trenger noe ordentlig de der.. Tru Technology T-4.65 yter 2x200w rms.. dette er en håndbygget kvalitetsforsterker sor drar det meste.. Det er en utgående modell som selges veldig billig om dagen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en forsterker som leverer oppimot 400W rms (ikke jallawatt) i 4 ohm

Enten en 2 kanaler brokoblet eller en monoblokk

Personlig synes jeg Rockfords gamle 200x2 eller 200ix ville være det perfekte valg her.

Da får du nemlig en forsterker fra samme æra og med tilsvarende bygge kvalitet.

specs på overnevnte forsterkere er:

2 x 100 Wrms @ 4ohm

2 x 200 Wrms @ 2ohm

1 x 400 Wrms @ 4ohm (brokoblet)

Forsterkerne kan være vanskelig å få fatt i her i Norge, men på feks ebay er de fremdeles å oppdrive.

Kjøer selv for øyeblikket 3 forsterkere av samme serie i mitt system

200x2 til 5,25" component sett (2x100 Wrms)

400x4 brokoblet til 8,5" midbass (2x200 Wrms)

500M til en RFR 2215 sub (1x500 Wrms)

Lenke til kommentar
Del på andre sider