chil1++ Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Temp måleren i bilen er helt dø(står bare på min verdi hele tia) Merker at motoren blir varm, og når jeg klemmer på slangene er det ikke vann i dem. Men luft(er ikke 100% sikker, men føler det bare er luft) Vifta som skal kjøle ned motor når jeg stanser starter heller ikke.. Hva kan det være for noe? defekt vannpumpe? defekt temp måler? slik at ikke kjølinga starter? Slangane var så varme at jeg ikke kunne ta på dem :( er en 518i fra 1985 takker for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 `kan nevnes at jeg har hatt bilen noen måender, så er ikke jeg som feks ikke har lufta ut av systemet el.(men kan kanskje komme luft inn?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hva med termostaten? Åpner ikke den, så kommer det ikke vann gjennom radiatoren Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 ok, er ganske nybegynner på på dette, hvor finner jeg termostat? og sjekker om den fungerer slik den skal... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chil1++ Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 takk for svar foresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 termostaten sitter somregel i nærheten av tilkoblinga til øvre radiatorslange inn på blokka. Vet ikke hvordan det er på bmw, men termostaten sitter ofte i et eget hus som du enkelt kan skru av. du kan kontrollere den ved å legge den i en kjele med vann, koke opp dette og kontrollere at den åpner ved den temperaturen som er stemplet på termostaten... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Den pleier å sitte i enden (mot blokka) av øvre radiatorslange. Som nevnt over Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-gti Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 518 trenger ikke kjøling den;) bare går og går.. kamerat av meg har en 518 som ikk vifta funka på og den ble kjørt med i 30grader..funka fin fint:) Siter Rollin on dubs;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg