Gå til innhold

Fordeler/ulemper ved å jorde radiatorviften?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

eller du kan legge opp en bryter slik at du kan skru den på akkurat når det passer deg..

 

Det er selvfølgelig en mulighet, men mener å tro at det er best å la viften gå kontinuerlig, så slipper jeg og sitte der og stole blindt på temperaturmåleren i bilen, og starte/stoppe viften etter denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok det beste med bryter ja, for da får du varmet opp bilen raskere på kalde vinterdager og slikt, brytern kan jo stå på hele tiden om du ønsker det men det er jo greit til å mulighet til å slå den av

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok det beste med bryter ja, for da får du varmet opp bilen raskere på kalde vinterdager og slikt, brytern kan jo stå på hele tiden om du ønsker det men det er jo greit til å mulighet til å slå den av

 

 

fort gjort å glemme å skru på viftebryteren, etter at du har kjørt en stund med fartsvind inn i radiatoren,tenk deg dette her, skulle bare inn på bensinstasjonen å kjøpe noe, snacks, var litt kø forran kassa, å når du kommer ut igen setter deg inn i bilen igjen ser du måleren står på rødt, med medfølgende vrengt alutopp. (tomgang)

 

er en grunn til at fabrikkene monterer automatisk sensor/rele

 

er ikke værre enn å kappe radiator slangen å montere inn skjøtestykke med en termokontakt, kommer vel på et par hundrelapper tenker jeg så starter å stopper kjølevifte når den skal iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår