PanDa Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Heisann Oppdatert Presenterer min 240 GL, 85-modell Startet så smått å vaske og stelle med Volvo'n i går, 7. aug. Siden den har stått i så å si 3 år ute å inne. Bilen er trille orginal og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Til nå er det da et par 15" lettmetall felger. Litt snodige rullegardiner i bakruta, ellers ikke noe mere. Så jeg slenger ut bilder her, se og "nyt" :p høhøhøhø -Gjerne kom med innspill. Staring: Bilshampoo Det trengs jo for å få bilen sånn noenlunde pen. Så var det bilen før vask. Felgene var nesten brune og masse skitt rundt om kring. blad og små furunåler rundt om kring, Under, dette må fikses snarest :puke: Dessverre så stakk noen av med grillen, trolig i 94, så hvis noen vil donere en grill så taes den imot med stor takk. Så flytta vi rotet ut av bilen. Så stakk vi å henta en sånn blå vaskegreie med kost på Hydro'n borti gata. 240 emblem, selvfølgelig tok de jo også høyre baklist, den også trolig i 94. Pokkers EU-tilhengere. Bilen i sin prakt.:respect :offtopic Åsså eier'n selv med bil'n :drive2 En STOR takk til Kim-Remi aka Soptinnan :thumb Ting som kommer: X - Nye setetrekk X Grill X Øyelokk - Ikke lakert eller satt på X List - Både og X Hvite blinkers over alt- Hvite foran, sota på sidene å sota bak - Spoiler (Ø.K. brukt) - Bross stylingkitt (Ø.K. brukt) \ Servogreier - Har liggende i bilen til pappa. :p - Senking \Grommere eksospotte - Ble stuss Oppdatering: Da var det på tide med en oppdatering på hva jeg har syslet med i høst \ vinter. Jeg har satt på ny orginalsvart grill, 1000-metere satt i setetrekkene og montert turteller i bilen. Jeg vurderer senking men det blir ikke før til våren. Så vi starter med fronten på bilen en morgen jeg kom ut... Var ikke serlig morro å finne bilen sin slik. Slik så den ut før jeg fiksa 1000-metere og svart grill Bilen min bakfra... Pent med 6 lys :thumb Her er den fine rompa på bilen, med de fine lyktene... :) Så var jeg og mekanikeren min på StreetMeet her hjemme.. Var morro :p Litt dårlig bilde, men slik ser bilen ut forfra.. Ikke så aller værst Alle proe driftere har jo egen mekaniker så her er hans bil, se hvor opptatt han har vært for å holde bilen min igang. Men nå er det mer eller mindre slutt med drifting for min del.. Fordi på lørdagsnatten ble jeg tatt av polisen da jeg dreiv å herja på en parkeringsplass... Synes det var dårlig at de andre stakk av :fucku: Men jeg var nærmest å politiet blokkerte meg fra å stikke av.. Var det bare fordi jeg kjørte 240 ? :hvaskjera Så neste gang blir det kasjotten.... :jail Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Du mangler 29 wunderbaum og terningsett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Den var da helt ekstremt lik min, har du det lyesgrå interiøret også? 230A med m47? Så da veldig pen og velholdt ut:) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Har en svart hel-snute grill, 200 spenn + frakt, så er den din Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Heisann. Passer den grillen til min da ? Og er denne uten emblem. Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Ser fin ut den. Godt utgangspunkt som kan bli til noe gromt med tiden. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 hei, håper du skal ha emblem på grillen din.. ser ut som et bra utgangspunkt, så lenge du holder engangsgriller og slikt unna kjerren.. tok meg friheten til å illustrere hva du ikke må finne på! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Den var da helt ekstremt lik min, har du det lyesgrå interiøret også?230A med m47? Så da veldig pen og velholdt ut:) Har ikke snøring på motor men det er det lysegrå interiøret ja. og så er førersetet byttet ut med et blått rart et :S Er denne 230A m47 motoren bra? :p Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 hei,håper du skal ha emblem på grillen din.. ser ut som et bra utgangspunkt, så lenge du holder engangsgriller og slikt unna kjerren.. tok meg friheten til å illustrere hva du ikke må finne på! hvilket emblem tenker du på da? det som er mer eller mindre standard på de bilene eller? Kanskje du vil illustrere den med et bross kit eller slik du ville hatt den ? ;) Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Har ikke snøring på motor men det er det lysegrå interiøret ja. og så er førersetet byttet ut med et blått rart et :S Er denne 230A m47 motoren bra? :p B230A er motoren M47 er ei girkasse Du har nok ikke B230A, da den serien ikke kom før i rundt '85-'86, men kan være du har B23A eller lignende.. B230K kanskje. Har du 4 eller 5 trinn på kassa? 4 trinn = M45. 5 trinn = M47 4 gir+ overdrive (knapp på kula) = M46 Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 B230A er motorenM47 er ei girkasse Du har nok ikke B230A, da den serien ikke kom før i rundt '85-'86, men kan være du har B23A eller lignende.. B230K kanskje. Har du 4 eller 5 trinn på kassa? 4 trinn = M45. 5 trinn = M47 4 gir+ overdrive (knapp på kula) = M46 Er ikke sikker på om det er 85 jeg har. Har nå 5 trinns kasse + rev, :respect :D Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Satt originalt 230A i min som er helt lik, og er en sen 85mod. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hva er forskjellen på de forskjellige motorne ? Jeg har væffal 2.3 l :respect og ikke turbo :( Er det helsnute jeg har ? Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Du har helsnute ja.. om du har motorer, litt forskjell er det ja: fort og gæli: B21A - 2.1 liters forgasser B23A - 2.3 liters forgasser (se tallene) B23E - 2.3 liters mekanisk innsprut B230A - 2.3 liters lav-friksjons forgasser B230E - 2.3 liters lav-friksjons innsprut B230K - 2.3 liters lav-friksjons forgasserhelveteavnoevakumfaen B200A - 2 liters lav-friksjons forgasser med andre, det er ganske lett: A er forgasser, E er også forgasser, men vakumhelvete, E er innsprut.. og diverse andre saker Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PanDa Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ok, skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobben. Hvor står dette, vognkort eller ? Siter Mvh JES VW Touran 2.0 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg